جزئیات عملیات نیرو‌های عراقی در شمال شرق و مرکز استان صلاح الدین؛ ضربات مهلک به عناصر مخفی داعش در شرق منطقه «طوزخورماتو»

15:35 - 25 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۷۵
نیرو‌های ویژه عراقی در یک عملیات دقیق موفق شدند تعدادی از عناصر مخفی داعش را در محور شرقی منطقه طوزخورماتو در شمال شرق استان صلاح الدین و نزدیکی مرز استان کرکوک شناسایی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، نیرو‌های ویژه عراقی در یک عملیات دقیق موفق شدند تعدادی از عناصر مخفی داعش را در محور شرقی منطقه «طوزخورماتو» در شمال شرق استان صلاح الدین و نزدیکی مرز استان کرکوک شناسایی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های امنیتی و تیپ ۵۲ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق در خصوص محل اختقای تروریست‌های داعش وارد عمل شدند و در گام نخست جست و جوی منطقه به منطقه توانستند ده‌ها تله انفجاری را در منطقه کشف و خنثی کنند.

گفته شده نیرو‌های عراقی در جریان این عملیات مقادیر قابل توجهی از تجهیزات نظامی تروریست‌های داعش را هم کشف و ضبط کردند؛ تعدادی از مقر‌ها و تونل‌های داعش هم در این محور شناسایی و منهدم شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های امنیتی و بسیج مردمی عراق در این عملیات موفق شدند روستا‌های «الحفریه القوم، البوغنام، اری کویل، وادی دباعه» را هم به طور کامل پاکسازی و امن کنند.

شماری از تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها توسط نیرو‌های عراقی کشته و زخمی شدند؛ گروهی دیگر از نیرو‌های تازه نفس بسیج مردمی برای پاکسازی مناطق آلوده در محور شرقی منطقه «طوزخورماتو» وارد روستای «صارکول» شدند.

به گزارش میزان، مناطق شرقی «طوزخورماتو» به دلیل قرار گرفتن در مسیر راهبردی «بغداد - کرکوک» از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

از محور مرکز استان صلاح الدین خبر می‌رسد، چند گروه از نیرو‌های بسیج مردمی، پلیس فدرال، گروه چهارم ارتش با پشتیبانی یگان‌های هوایی عملیات گسترده‌ای را در حومه رود دجله در منطقه «الحویجات» آغاز کردند.

عملیات نیرو‌های عراقی در این محور در حدفاصل مناطق «مسیره، البوترکی، البوکریم و البوصنوع» انجام شده و شماری از تروریست‌های داعش در جریان درگیری‌ها کشته و زخمی شدند؛ در این عملیات چهار بمب خنثی و تعدادی از مقر‌ها و تونل‌های تروریست‌ها منهدم شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *