جزییات شهادت محیط بان پارک ملی گلستان

15:55 - 25 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۶۴
براثر درگیری مسلحانه محیط بانان با شکارچیان متخلف، یک محیط بان در پارک ملی گلستان به شهادت رسید.

جزییات شهادت محیط بان پارک ملی گلستان

به گزارش گروه جامعه ، ساعت ۳:۳۰ بامداد روز چهارشنبه  در منطقه خرس دره حوزه پاسگاه سولگرد پارک ملی گلستان، درگیری بین محیط بانان و شکارچیان متخلف اتفاق افتاد.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان ضمن بیان این اطلاعات گفت: در این درگیری تن‌به‌تن، تاج محمد باشقره به شهادت رسید. همچنین یک نفر دیگر از محیط بانان به نام عبدالناصر هادی زاده به‌صورت سطحی آسیب دید.

وی با اشاره به مجروحیت دو تن از همیاران محیط زیست ادامه داد: دو نفر از همیاران طبیعت و محافظین افتخاری، به نام‌های محمود خواجوی که با ضربات چاقو از ناحیه کتف و ران مجروح شده و امید پاک‌دین که جراحت وی سطحی بوده و به‌صورت سرپایی مداوا شده نیز در این درگیری بودند.

عبدوس تصریح کرد: ضاربان حدود ۷ یا ۸ نفر بوده‌اند که به زبان ترکمنی صحبت می‌کردند و به علت تاریکی هوا شناسایی نشدند. برای کنترل و پوشش پهبادی منطقه با سپاه بجنورد هماهنگی لازم صورت گرفته و اقدامات تأمینی و انگشت‌نگاری از ادوات بجا مانده از متخلفین در حال انجام است.



ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۶
0
0
خدا بیامرزد و به بازماندگانش صبر عظیم عطا نماید. تا کی باید این محیط بانان عزیز و مظلوم به دست شکارچیان بی رحم کشته شوند. مسئولین باید حمایت بیشتری از این محیط بانان بکند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *