آمریکا آماده همکاری با ترکیه در موضوع خاشقجی است

16:08 - 25 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۴۶
وزیر خارجه آمریکا در دیدار با رئیس جمهور ترکیه بار دیگر پیشنهاد همکاری در تحقیقات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را مطرح کرد.
آمریکا آماده همکاری با ترکیه در موضوع خاشقجی استبه گزارش گروه بین الملل ، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه در دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در آنکارا بار دیگر به ترکیه پیشنهاد همکاری در تحقیقات مربوط به ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را داد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که پس از این نشست منتشر شد، گفت: "وزیر خارجه همچنین از ناپدید شدن جمال خاشقجی ابراز نگرانی کرد. "

مایک پمپئو امروز چهارشنبه برای بررسی پرونده خاشقجی وارد آنکارا شد.
 
در همین حال مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه می‎گوید که مقر سرکنسول عربستان که قرار بود روز سه شنبه بازرسی شود به دلیل حضور خانواده وی در آنجا انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا می‏‎گوید که از طرف ترامپ پیامی را به سعودی‎ها انتقال داده که در آن نسبت به سرنوشت جمال خاشقجی ابراز نگرانی شده است، ابزار امیدواری کرد که فرایند بازرسی مقر سرکنسول عربستان امروز چهارشنبه انجام شود.

وزیر خارجه ترکیه در بخش دیگری گفت که منزل سرکنسول عربستان در استانبول و خودروهایی که در آنجا هستند به یک اندازه بازرسی خواهند شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *