کابلوف: حضور "نظامیان خارجی" به برقراری ثبات در افغانستان کمک نمی‌کند

18:06 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۲۱
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در افغانستان ضمن تاکید بر افزایش تلاش‌ها برای آغاز مذاکرات دولت افغانستان و طالبان تصریح کرد که حضور نظامیان خارجی به برقراری ثبات در این کشور کمکی نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ضمیر کابلوف مسئول بخش آسیایی وزارت خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس جمهور این کشور در افغانستان در گفت‌وگو با «تاس» تجدیدنظر کابل در پیمان امنیتی با آمریکا را بعید دانست.

این دیپلمات ارشد روس گفت: تا جایی که ما می‌دانیم پارلمان افغانستان هنوز به بازبینی توافق امنیتی با آمریکا رای نداده است و فقط می‌دانیم نمایندگان پارلمان خواستار این بازبینی هستند.

کابلوف افزود: پیمان امنیتی حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان را تعدیل می‌کند و در عمل هیچ تاثیری در برقراری ثبات در افغانستان ندارد.

وی ادامه داد: با این حال بعید است که طرف افغان تا بازبینی این توافق پیش برود.

نماینده ویژه پوتین با تاکید بر اینکه حضور نظامیان خارجی کمکی به ایجاد ثبات در افغانستان نمی‌کند نیز گفت: به همین دلیل است که عدم توسل به سیاست استفاده از قدرت در برابر مخالفان مسلح را ضروری می‌دانیم، رویکردی که اکنون واشنگتن و شرکای غربی‌اش در حال پیشبرد هستند.

کابلوف تاکید کرد که برای پایان دادن به بحران افغانستان باید تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای آغاز گفت‌وگوهای کابل و طالبان افزایش یابد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *