برخورد بدون اغماض با خودرو‌های فاقد معاینه فنی/صدور یک میلیون برگ جریمه به دلیل عدم اخذ معاینه فنی

13:55 - 25 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۱۱
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در ۶ ماه اول امسال یک میلیون برگ جریمه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی صادر شده است، البته ممکن است برخی خودرو‌ها چندین بار جریمه شده باشند.

برخورد بدون اغماض با خودرو‌های فاقد معاینه فنی/صدور یک میلیون برگ جریمه به دلیل عدم اخذ معاینه فنی

به گزارش گروه جامعه سردار محمدرضا مهماندار در نشست خبری اجرای فاز دوم طرح کاهش اظهار کرد: آلودگی هوای شهر تهران به صورت مستقیم با سلامت شهروندان مرتبط است و تمام دستگاه‌ها موظف هستند وظایف خود را در حوزه کاهش آلودگی هوا انجام دهند.

وی با بیان اینکه تهران بیش از ۱۲ میلیون جمعیت ثابت و شناور دارد، گفت: در مورد سلامت مردم اغماض نمی‌کنیم و باید تمام وظایف به درستی انجام شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از اول آبان ماه کنترل مکانیزه معاینه فنی به صورت ۲۴ ساعته و در تمام محدوده شهر تهران اجرا می‌شود، عنوان کرد: در گذشته کنترل مکانیزه تنها در محدوده زوج و فرد انجام می‌شد و پلیس تنها به صورت تصادفی خودور‌های دودزا را متوقف می‌کرد، اما با تلاش و همت معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و تجهیز تمام مبادی ورودی شهر به دوربین‌های کنترل معاینه فنی، خودرو‌های فاقد برگ معاینه فنی ثبت و جریمه می‌شوند.

مهماندار افزود: همچنین دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر نیز مجهز به کد معاینه فنی شده و از اول آبان ماه تمام دوربین‌های قدیم و جدید قادر به کنترل معاینه فنی خودرو‌ها خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس با قدرت از ابتدای آبان ماه پای کار خواهد بود و تمام خودرو‌های فاقد معاینه فنی به ویژه کامیونت‌ها و وانت‌ها بدون هیچ گونه اغماض جریمه خواهند شد. بعد از تاریخ مذکور امکان ندارد خودرویی در تهران تردد کند و معاینه فنی نداشته باشد و به ازای هر روز ۵۰ هزار تومان جریمه نشود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تخلفاتی که در حوزه معاینه فنی با پوشش پلاک صورت می‌گیرد، گفت: افرادی که اقدام به پوشاندن پلاک می‌کنند زیاد نیستند و پلیس به صورت مداوم با این افراد برخورد می‌کند. تا پیش از این خودرو‌ها تنها حین ورود به محدوده به وسیله دوربین‌ها ثبت می‌شدند، اما در حال حاضر پس از خروج نیز ثبت می‌شوند. ضمن اینکه پوشاندن پلاک جرم محسوب شده و ۶ ماه تا یک سال مجازات حبس دارد.

به گفته مهماندار در ۶ ماه اول امسال یک میلیون برگ جریمه برای خودرو‌های فاقد معاینه فنی صادر شده است، البته ممکن است برخی خودرو‌ها چندین بار جریمه شده باشند. همچنین در همین مدت با ۲۰ هزار خودروی دودزا برخورد شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *