پافشاری شرکت‌های لبنی بر ادامه تخلف

4:00 - 26 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۰۶۰۱
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
در حالی که ستاد تنظیم بازار هیچگونه افزایش قیمتی را برای لبنیات مصوب نکرده اما، شرکت‌های لبنی همچنان مسرانه بر ادامه گرانفروشی پافشاری می‌کنند و سازمان حمایت نیز نظارگر ماجرا است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، افزایش قیمت در محصولات لبنی کماکان ادامه دارد و شرکت‌های لبنی همچنان گرانفروشی می‌کنند.

بررسی محصولات لبنی عرضه شده در بازار نشان می‌دهد شیر یک لیتری کامل ۳ درصد ۴ هزار تومان، شیر پرچرب یک لیتری ۳ هزار و ۶۰۰ تومان و شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی ۲ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسد که برخلاف مصوبات ستاد تنظیم بازار است.

این در حالی است که طی هفته گذشته معاون نظارت سازمان حمایت هرگونه افزایش قیمت محصولات لبنی بدون مجوز ستاد تنظیم بازار را غیرقانونی اعلام کرده بود.

سید داود موسوی در این باره اظهار کرده بود: هرگونه افزایش قیمت فرآورده‌های لبنی بدون طی فرآیند مربوط، شامل بررسی قیمت و تهیه گزارش کارشناسی توسط این سازمان و تصویب در کارگروه تنظیم بازار، فاقد وجاهت قانونی است.

وی گفته بود: این سازمان کماکان ضمن بررسی علل و ریشه‌های تخلف واحد‌های لبنی، موضوع برخورد با متخلفین را به جدیت پیگیری کرده و از مردم می‌خواهد در صورت مشاهده هرگونه تخلف موضوع را از طریق سامانه ۱۲۴ اطلاع داده تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

در حالی که حدود یک هفته از صحبت‌های این مقام مسئول در سازمان حمایت می‌گذرد اما، شرکت‌های لبنی بدون هیچ گونه توجهی به این صحبت‌ها به اقدام خودسرانه خود ادامه می‌دهند.

ظاهرا شرکت‌های لبنی به این واکنش‌ها از سوی سازمان حمایت عادت کرده و برای آن‌ها عادی شده که حاضر به تغییر رویه در این باره نیستند.

نکته جالب توجه در صحبت معاون نظارت سازمان حمایت است که از مردم خواسته در صورت مشاهده تخلف از طریق ۱۲۴ به این سازمان اعلام کنند در حالیکه اگر بازرسین این سازمان سری به نزدیک‌ترین واحد صنفی عرضه کننده محصولات لبنی بزنند به راحتی گرانفروشی شرکت‌های لبنی را مشاهده می‌کنند و اصلا نیازی به گزارش‌های مردمی ندارند.

با ادامه افزایش قیمت غیرقانونی محصولات لبنی باید منتظر بود و دید چه زمانی این سازمان دست از واکنش‌های منفعلانه برخواهد داشت و به وظیفه ذاتی خود که نظارت بر قیمت کالا‌ها است عمل خواهد کرد.

پافشاری شرکت‌های لبنی بر ادامه تخلف/ سازمان حمایت همچنان منفعل عمل می‌کند



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *