رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: همکاری در منطقه آزاد ماکو فرصتی برای رشد اقتصادی منطقه است

10:43 - 28 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۹۶۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی همکاری در منطقه آزاد ماکو را فرصتی برای رشد اقتصادی منطقه و توسعه تجارت بین المللی دانست.

خبرگزاری میزان- ناصر عتباتی در دیدار با اعضای شورای تامین شهرستان های شوط و ماکو گفت: انسجامی که در شورای تامین استان وجود دارد به شورای تامین شهرستان ها هم تعمیم پیدا می کند و در انسجام وظایف نهادها و ارگان‌ها همدلی و هم افزایی خوبی در استان برای ارائه خدمت به مردم و نظام و حاکمیت ایجاد شده است.

عتباتی در ادامه بیان کرد: ماکو و مرز بازرگان دروازه ورود و خروج به اروپا است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و باید از ظرفیت‌های موجود در این منطقه آزاد تجاری برای فعالیت های تجاری و اقتصادی بهره برد.همکاری در منطقه آزاد ماکو فرصتی برای رشد اقتصادی منطقه و توسعه تجارت بین المللی است.

وی به استفاده بهینه از ظرفیت های موجود منطقه تاکید و گفت: باید همه کمک کنیم تا برنامه‌های دولت در حوزه‌های مختلف از جمله امور اشتغال و اقتصاد به سرانجام مطلوب برسد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با بیان اینکه شورای تامین شهرستان می تواند کارهای بزرگی را انجام دهد گفت: دستگاه قضایی استان در کنار این شورا هست و حمایت های قضایی را از اقدامات شورای تامین به عمل می آورد.

عتباتی به فداکاری و ایثار شهدای انقلاب اشاره و گفت: بر همه ماست که ارزش کار این شهیدان را بدانیم و در ارائه خدمت به مردم قدرشناس و نجیب کشور از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی توجه به مقوله امنیت را در منطقه خصوصاً مرزها و همچنین گمرکات استان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: باید تهدیدات مرزها را تبدیل به فرصتی برای رشد اقتصادی و تجاری استان کرد و این ظرفیت بزرگ استان را به نحو شایسته و به نفع مردم کشور مورد بهره برداری قرار داد.

عتباتی ادامه داد: امنیت اتباع خارجی در مناطق مرزی خصوصاً در منطقه آزاد تجاری ماکو نقش مهمی در رشد تجارت بین الملی دارد که می بایست مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.

در ادامه فرمانداران ماکو و شوط هم مطالبی بیان و حمایتهای دستگاه قضایی خصوصا حضور فعال و میدانی ریاست کل دادگستری استان در بسیاری از مسائل و مشکلات را بسیار موثر در رشد اقتصادی وتجاری منطقه دانستند و به افزایش همکاری ها تاکید کردند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *