رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاکید بر «تقویت صادرات»، «جلوگیری از قاچاق کالا و ارز» و «برگشت ارز حاصل از صادرات»

11:09 - 23 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۹۵۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی با بیان اینکه سه اصل تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برگشت ارز حاصل از صادرات در این نشست مورد تاکید قرار گرفت،گفت: در این جلسه بر روی این سه اصل توافقات خوبی بین دستگاه‌ها صورت گرفت و بنا شد همه امکانات برای عملیاتی شدن این سه اصل مهیا شود.
تاکید بر تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برگشت ارز حاصل از صادراتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست مشترک استانداران مرزی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی که صبح امروز (دوشنبه) در وزارت کشور برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به دستور کار بررسی تسهیل روند مبادلات تجاری گفت: امروز جلسه کارگروه مرز با دستور کار قاچاق کالا‌های اساسی و ارز برگزار شد که ١٦ استاندار و نماینده دستگاه‌های مختلف حضور داشتند. در خصوص موانع صادرات قانونی و مقابله با قاچاق نظراتی در حوزه امکانات، تجهیزات و مقررات بررسی شد.

وی با بیان اینکه، در جلسه امروز سه اصل تقویت صادرات، جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و برگشت ارز حاصل از صادرات مورد تاکید قرار گرفت،اظهارداشت: در این جلسه بر روی این سه اصل توافقات خوبی بین دستگاه‌ها صورت گرفت و بنا شد همه امکانات برای عملیاتی شدن این سه اصل مهیا شود.

وزیر کشور عنوان کرد: در مناطق آزاد بعنوان یکی از جا‌هایی که موضوع صادرات در آن مهم است به ویژه در جنوب کشور،نگرانی‌هایی در خصوص صادرات کالا‌های اساسی وجود داشت، لذا تصمیم گرفته شد در مناطق مرزی فروشگاه ایجاد شود که با قیمت داخلی عرضه شود.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد امکانات و شرایط گمرکی در قبل از مرز‌ها فراهم شود، این اقدام برای آن است تا کسانی که برای صادرات مراجعه می‌کنند در مرز با مشکل مواجه نشوند.

به گفته رحمانی فضلی، مقرر شد کالا‌هایی که بر اساس مقررات دفعی مانع از صادرات آن‌ها شده است، مستثنی شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: نتیجه این جلسه تقویت صادرات، بازگشت ارز حاصل از آن و به صورت جدی مبارزه با قاچاق کالا در مناطق مرزی خواهد بود.

رحمانی فضلی گفت: در این جلسه بنا شد کمیته‌ای متشکل از وزارتخانه‌های امور خارجه، اقتصاد و دارایی، اطلاعات و دستگاه‌هایی مانند گمرک و ناجا تشکیل شود تا همکاری استان‌های مرزی با ١٥ کشور همسایه تقویت شود.

وی در پایان افزود: در حال حاضر ٢ نشست در این خصوص داشتیم و مقرر شد همه موانع و مشکلات در زمینه تبادل کالا و تجارت بررسی و برطرف شود و نشست آتی را همراه با سفرا، روسای اتاق‌های بازرگانی، استانداران ایران و استانداران کشور‌های همسایه برگزار کنند تا به سایر موارد مورد نظر پرداخته شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *