موفقیت‌های زیادی در وزنه‌برداری کسب کرده‌ایم اما باز هم بی‌مهری می‌شود/ دنبال ۲ طلای المپیک ۲۰۲۰ هستیم

10:44 - 23 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۹۵۲
دبیر فدراسیون وزنه‌برداری گفت: تلا می‌کنیم ۲ مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ برای وزنه‌برداری ایران قطعی شود.

محسن بیرانوند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد وزنه‌برداران ایران در المپبک جوانان اظهار داشت: خداراشکر که وزنه‌برداران ایران در المپیک جوانان عملکرد خیلی خوبی داشتند و واقعا گل کاشتند. باید به هیئت‌های استانی که برای پرورش این وزنه‌برداران زحمات زیادی کشیدند خداقوت بگویم.

وی ادامه داد: با وجود این که وزنه‌برداری ایران در میادین مختلف توانستند عملکرد خیلی خوبی داشته باشد باز هم شاهد بی‌مهری‌هایی هستیم. به طور مثال زمانی که ما با کسب عنوان قهرمان از مسابقات جهانی برگشتیم صحبت‌هایی عنوان شد که تعجب‌آور بود. این که گفته شد قهرمانی ایران شانسی بوده یا مرادی با مسئولان بین‌المللی وزنه‌برداری تعامل ندارد صحبت‌های درستی نبود.

دبیر فدراسیون وزنه برداری در خصوص این که قهرمانی مجدد در مسابقات جهانی کار سختی است یا خیر، تصریح کرد: از تیم ملی وزنه‌برداری که سال گذشته به مسابقات جهانی رفت تنها ۳ وزنه‌بردار امسال به مسابقات جهانی می‌روند و ۷ وزنه‌بردار دیگر در دوره گذشته همراه تیم ملی نبودند. به جز بیرانوند ۶ وزنه‌بردار دیگر تجربه کمی دارند و حضور در مسابقات جهانی می‌تواند به تجربیات آن‌ها اضافه کند.

بیرانوند افزود: ما در مسابقات جهانی سعید علی‌حسینی و کیانوش رستمی را نداریم که هر کدام از آنها یک وزنه برای تیم ملی محسوب می‌شوند. با این حال ما با اتکا به وزنه‌برداران جوان سعی می‌کنیم عملکرد خوبی در مسابقات جهانی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که دنبال ۲ مدال طلای المپیک ۲۰۲۰ هستیم، ادامه داد: باید با میدان دادن به وزنه‌برداران جوان، تعداد وزنه‌بردارانی که می‌توانند در المپیک به میدان بروند را بیشتر کنیم تا اگر مصدومیتی رخ داد بتوانیم جایگزین کنیم.

دبیر فدراسیون وزنه‌برداری درباره این که آیا از از بهداد سلیمی برای همکاری با فدراسیون دعوت به عمل آمده یا خیر، اظهار داشت: ما از بهداد دعوت کردیم، اما وی اعلام کرد که در حال حاضر باید به کار‌های عقب‌افتاده‌اش برسد. هر زمان که وی آمادگی داشته باشد ما با کمال میل از تجربیات بهداد استفاده خواهیم کرد.

بیرانوند در خصوص این که آیا سعید علی‌حسینی نمی‌توانست در مسابقات جهانی شرکت کند، گفت: این وزنه‌بردار مصدوم است و اگر مصدوم نبود دلیلی نداشت در اسفند سال گذشته زانویش را عمل کند. علی‌حسینی به خاطر فشار زیاد، زانویش ملتهب شده و با توجه به این که نیم‌نگاهی به المپیک داریم باید مراقب باشیم صدمه‌ای نبیند.

وی در خصوص این که آیا کیانوش رستمی همچنان به تمرینات انفرادی خود ادامه خواهد داد یا خیر، خاطرنشان کرد: رستمی در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی می‌توانست به مدال نقره برسد، اما به جهت این که مربی نداشت متضرر شد. نظرات مرادی هم با شیوه تمرینی کیانوش متناقض است و در آینده در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *