پویش«به احترام حاج قاسم گذشت می‌کنم» پس از 20 سال منجر به آزادی یک محکوم به قصاص در شهرستان دره شهر ایلام شد

11:42 - 27 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۸۵۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس توسعه حل اختلاف استان ایلام گفت: در راستای «پویش به احترام حاج قاسم گذشت می کنم» یک فقره پرونده قصاص در شهرستان دره شهرپس از 20 سال به صلح و سازش ختم شد.

خبرگزاری میزان - جبار سپهری اظهار کرد: 20سال پیش در یک درگیری و نزاع دسته جمعی در بخش ماژین از توابع شهرستان دره شهر فردی جان خود را از دست می دهد و از تاریخ حادثه صلح و سازش میان خانواده‌های طرفین صورت نگرفته و حادثه مورد بحث موجب بروز اختلافات و درگیری های قومی و طایفه ای میان بازماندگان و خانواده های طرفین شده است تا آنجا که امنیت و آسایش مردم و منطقه را تحت تاثیر قرار داده و باعث تشکیل پرونده های متعدد قضایی مرتبط با موضوع در مراجع قضایی شهرستان دره شهر شده است .

رئیس توسعه حل اختلاف استان ایلام افزود : با عنایت خداوند متعال و در راستای «پویش به احترام حاج قاسم گذشت می کنم» ، ریاست دادگستری کل استان ایلام به موضوع ورود کرده و اقدامات جدی و بی وقفه در راستای برقراری سازش میان طرفین از سوی معاونت توسعه حل اختلاف صورت گرفت در نتیجه اقدامات صورت گرفته ، در تاریخ هجدهم دی ماه ۱۴۰۱ با حضور امام جمعه شهرستان دره شهر ریاست دادگستری و دادستان شهرستان، رئیس هیئت صلح استان ،صلح یاران، معتمدین شهرستان و همچنین خانواده های طرفین اختلاف جلسه برگزار شد.

سپهری بیان کرد: پس از اظهارات حاضرین در جلسه در خصوص اهمیت برقراری صلح و سازش و همچنین با بیان آیات و روایات وارده در خصوص اهمیت صلح و سازش و لزوم عفو و گذشت صاحبان حق قصاص توجه داده شد و گذشتن از حق مذکور در راستای پاسداشت مقام سردار شهید سلیمانی را یک نیاز اساسی برای منطقه و باعث تقویت و همدلی و از بین رفتن اختلافات و کدورت‌های وجود آمده عنوان شد.

معاون توسعه حل اختلاف استان ایلام در پایان بیان کرد: با تاییدات الهی ، تلاش های صورت گرفته به ثمر نشست و صاحبان حق قصاص به پاسداشت«شهید والامقام سردار سلیمانی» از قصاص محکوم گذشت و صرف نظر کردند. لذا ضمن قدردانی از راهنمایی ها و پیگیری های ریاست کل دادگستری استان ، از تمامی عزیزانی که با تلاش های شبانه روزی و در راستای تحقق این هدف والا مقام از هیچ کوششی فروگذار نبودند کمال تقدیر و تشکر به عمل آورده امید است این عفو زیبا موجب تحقق صلح و صمیمیت در منطقه و از میان بردن اختلافات و کدورت ها باشد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *