از مراکز مراجعه برای تامین روادید تا مدت زمان صدور و چگونگی برخورداری از خدمات بیمه ای در عراق

7:00 - 23 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۸۴۴
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: تمامی کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده و از این طریق مشرف می‌شوند بیمه هستند و از ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان تا دویست و سی میلیون تومان می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند.

از مراکز مراجعه برای تامین ویزا تا مدت زمان صدور ویزا و چگونگی برخورداری از خدمات بیمه ای در عراق

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، هر ساله با برگزاری مراسم باشکوه پیاده روی اربعین و شرکت بسیاری از مردم در این مراسم، سوالات زیادی از جمله نحوه تهیه ویزا، مراکز تهیه ویزا، تامین ارز، پرداخت عوارض خروج از کشور و ... ذهن زائران را به خود مشغول می‌کند که در گزارش قبلی به برخی از این سوالات پاسخ دادیم و در این گزارش به بخشی دیگر از این سوالات پاسخ می‌دهیم.


سوال اول: برای گرفتن روادید باید به چه مراکزی مراجعه کرد؟
دبیر ستاد اربعین در این رابطه در گفت وگو با میزان بیان داشت: در ۲۴ نقطه کشور ، در ۲ هزار ۳۰۰ شرکت زیارتی خدماتی و  ۱۴۰ دفتر پلیس +۱۰ در تهران  ثبت نام صورت می پذیرد.  زائران علاوه بر ثبت نام در سامانه سماح مدارک خود را تحویل مراکز ثبت نام می دهند و  ۲۴ دفتر موقت روادید اربعین را صادر می کنند.


سوال دوم: زائرانی که در جریان حضور در عراق با بیماری مواجهه می‌شوند از بیمه برای برخوردار شدن خدمات می‌توانند استفاده کنند؟


در این رابطه شهریار حیدری به خبرنگار میزان گفته است تمامی کسانی که در سامانه سماح ثبت نام کرده و از این طریق مشرف می‌شوند بیمه هستند و از ۲ میلیون و ۵۰۰ تومان تا دویست و سی میلیون تومان می‌توانند از خدمات بیمه استفاده کنند .


سوال سوم: زائران بهتر است به چه صورت به اربعین مشرف شوند؟
مسئولان ستاد اربعین در این زمینه همواره تاکید کرده اند که به خاطر شرایط امنیتی عراق مردم سعی کنند به صورت کاروانی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.


سوال چهارم: زائرانی که به صورت هوایی به عراق سفر می‌کنند چه نکاتی را باید در نظر بگیرند ؟
زائرانی که به صورت هوایی و آزاد به عتبات مشرف می‌شوند مشمول بیمه نبوده و همچنین این افراد در فرودگاه نجف ۱۰ دلار به عنوان عوارض ورود به این کشور را باید بپردازند. همچنین این زائران باید مبلغ عوارض از خروج از کشور(  ایران) را نیز پرداخت کنند.

 

سوال پنچم: تامین امنیت زوار در کشور عراق  چگونه است؟
در این زمینه مدیر کل حراست سازمان حج و زیارت در پاسخ به میزان بیان داشته است که سازمان حج نیرو‌هایی مستقر در نجف، کربلا و کاظمین دارد که مسئولیت صیانت از کارگزاران و رسیدگی به وضعیت زائران در صورت بروز مشکل را بر عهده دارند.

 

سوال ششم: زائران بعد از تحویل مدارک، گذرنامه خود جهت انجام کارهای اخذ روادید را ظرف چه مدتی دریافت می‌کنند؟

فرمانده ناجا با بیان اینکه در کمتر از ۴۸ ساعت، گذرنامه تحویل زائران اربعین حسینی (ع) می‌شود، گفت: ساعات کار دفاتر پلیس +۱۰ و دفاتر گذرنامه با توجه به این ایام افزایش یافته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *