ضرورت توجه شهرداری به مدیریت آب‌های سطحی

12:21 - 22 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۷۰۷
عضو شورای اسلامی شهر تهران خواستار توجه ویژه شهرداری تهران به مدیریت آب‌های سطحی شد.

ضرورت توجه شهرداری به مدیریت آب‌های سطحی

به گزارش گروه جامعه شهربانو امانی در جلسه امروز شورای شهر گفت: یکی از مباحث مهم در موضوع آب، مسئله مدیریت آب‌های سطحی است. با توجه به اطلاعات کسب شده، در این خصوص، طرح عملیاتی و اجرایی وجود دارد، ولی به دلیل عدم توجه کافی و اختصاص بودجه مناسب، اجرای پروژه ها، پیشرفت چشم‌گیری نداشته و در بعضی موارد متوقف است. در این راستا با توجه به اهمیت ایمنی شهر و لزوم ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان و محیط‌زیست، لازم است توجه کافی و عملی به مدیریت آب‌های سطحی صورت گیرد.

وی افرود: موضوع دیگر که به قدر کافی، توجه لازم به آن نشده است، حفظ سرمایه‌ها و نگهداشت مجاری و تاسیسات است. در حال حاضر کانال و تاسیسات موجود بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارند که در اثر بی توجهی در طی سالیان گذشته در معرض آسیب و تخریب قرار دارند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: موضوع نگهداشت شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شامل حفاظت، ترمیم و مرمت، نگهداری و بهره برداری، یک موضوع تخصصی است. در صورتی که در بهترین حالت، لایروبی و تمیز کردن آن مد نظر قرار گرفته است. این اقدامات کافی نبوده و موجب هدر رفت سرمایه‌های موجود می‌شود.

امانی گفت: نگهداشت باید به صورت کاملاً تخصصی با اقداماتی، چون پایش، حفظ حریم، جلوگیری از دخل و تصرف توسط سایر ارگان ها، نگهداری، ترمیم و مرمت مجاری و تاسیسات، در دستور کار حوزه فنی و عمرانی، قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *