رشد ۴۰ درصدی درآمد دولت از مالیات‌های غیرمستقیم

10:22 - 22 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۶۴۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۵ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد از مالیات فروش سیگار نصیب دولت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، دریافت مالیات مستقیم و غیرمستقیم یکی از مهمترین منابع درآمد دولت محسوب می‌شود که در این گزارش به بررسی رقم مالیات از فروش سیگار به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مالیات‌های غیر مستقیم می‌پردازیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در پنج ماهه نخست سال ۹۷ میزان درآمد دولت از محل مالیات بر فروش سیگار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به رقم مصوب ۲۲۰ میلیارد تومان در این مدت با رشد ۳۰ میلیارد تومانی روبرو بوده است.

در این میان مقایسه عملکرد ۵ ماهه امسال نسب به مدت مشابه سال گذشته با رقم ۱۸۰ میلیارد تومان و نسبت به سال ۹۵ با رقم ۱۵۰ میلیارد تومان رشد قابل توجهی داشته است.

لازم به ذکر است که میزان درآمد‌های غیرمستقیم دولت از محل فروش سیگار در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۳۶ درصدی روبرو بود است.

طبق آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی، مالیات بر فروش سیگار در سال ۹۶ حدود ۰.۵ درصد و در سال ۹۷ بالغ بر ۰.۶ درصد از مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت را تشکیل داده است.

لازم به ذکر است که براساس مصوب سال ۹۷ دولت از طریق مالیات بر فروش سیگار باید ۵۳۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند که در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از رقم مصوب آن وصول شده است.

در این بین مجموع رقم مصوب درآمد‌های دولت از محل مالیات‌های غیرمستقیم در سال ۹۷، باید به رقم ۷۸ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان برسد که در پنج ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۳۳ هزار و ۳۶۰ میلیارد تومان از آن وصول شده است.

گفتنی است مجموع مالیات‌های غیرمستقیم دولت در سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بیش از ۴۰ درصدی روبرو بوده و این درحالی است که سال گذشته تنها رشد بیش از ۷ درصدی را شاهد بودیم.

رشد ۴۰ درصدی درآمد دولت از مالیات‌های غیرمستقیم/ کسب درآمد ۲۵۰ میلیارد تومانی از مالیات فروش سیگار + جزئیات



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *