بازدید ۲ ساعته رئیس کل دادگستری استان سمنان از شعب فعال دادگاه‌ها و دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سمنان

19:18 - 24 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۵۵۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان سمنان در جریان بازدید از مراجع قضایی سراسر استان، در شعب فعال دادگاه ها و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برای مدت ۲ ساعت حضور یافت.

خبرگزاری میزان_ محمدجعفرعبدالهی در جریان بازدید از مراجع قضایی سراسر استان و علیرغم اعلام استانداری سمنان مبنی بر تعطیلی ادارات سراسر استان در روز جاری آن هم بعلت برودت هوا با هدف مدیریت مصرف گاز، به منظور مشاهده و بررسی حُسن اجرای امور و تکریم مراجعین، در شعب فعال دادگاه ها و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان برای مدت ۲ ساعت حضور یافت.

رئیس کل دادگستری استان سمنان افزود : در این بازدید ضمن قدردانی از حضور همکاران در انجام قانونی حوائج و درخواست های مراجعین، به عدم محول کردن اتخاذ تصمیم نهایی در پرونده ها به روزهای منتهی به پایان ماه و حساسیت و دقت در رسیدگی به پرونده های موسوم به کثیرالشاکی و تعیین تکلیف قانونی پرونده های مُسن تاکید شد.

عبدالهی جلب رضایت مردم را حائز اهمیت دانسته و بیان کرد: به همین منظور در حین و حتی هنگام خروج از شعب مورد بازدید با مراجعین روبرو شده و ضمن استماع مطالب آنان دستورات و ارشادات قانونی لازم صادر و سپس ادامه بازدید انجام شد.یقینا پیگیری و انجام قانونی درخواست های مراجعین از مهمترین وظایف کارکنان قضایی و اداری دستگاه قضایی استان به شمار می آید و مایه عزت دستگاه قضایی است. 

وی در ادامه تصریح کرد: به یکایک قضات و کارمندان تاکید شد ، رضایت مردم با انجام سریع همراه با دقت و به دور از اطاله در رسیدگی به پرونده های آنان، آن هم در زمان مناسب و با صدور آراء متقن حاصل می شود.

درپایان عبدالهی گفت: موضوع کسب رضایت عمومی در انجام امور قضایی، امری انکارناپذیر است و باتوجه به تعطیلات پیش آمده تاکید شد ، اوقات احتمالی رسیدگی به پرونده هایی که نیاز به تعیین و تجدید وقت دادرسی مجدد دارد در اولین فرصت انجام و از سوی شعب به طرفین پرونده ها اعلام تا حقوق قانونی مردم دچار آسیب نشود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگستری سمنان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *