احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب/مذاکره با چند بانک و سرمایه گذار برای تکمیل نمایشگاه

16:00 - 20 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۲۲۲
سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری تهران از احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب خبر داد و گفت: برای تکمیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به حدود ۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است.

احتمال برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب/مذاکره با چند بانک و سرمایه گذار برای تکمیل نمایشگاه

به گزارش گروه جامعه ، زریر نگین تاجی اظهار داشت: هدف از تاسیس و شکل گیری مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب این بود که بتوانیم با هزینه کمتر و تسهیلات بیشتر در اختیار صنایع، صنعتگران و فعالان اقتصادی در داخل و خارج از کشور باشیم.

به گفته وی تلاش مجموعه شهرداری این است که تسهیلات در اختیار فعالان اقتصادی و صنایع قرار دهیم و کاری کنیم تا برپایی نمایشگاه در شهر آفتاب برای آنان به لحاظ قیمت و هزینه برپایی نمایشگاه‌ها کم‌تر باشد. البته این مهم رخ داده است و هزینه‌های شهر آفتاب نسبت به نمایشگاه‌های داخل و خارج از کشور بسیار پایین‌تر است.

سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران، ارایه تسهیلات و برپایی نمایشگاه با هزینه پایین را به دلیل حمایت شهرداری تهران از صنعتگران و نمایش کالا‌های ایرانی بیان کرد.

نگین تاجی با اشاره به شرایط امروز صنایع کشور گفت: در حال حاضر هر متر مربع غرفه نمایشگاهی که در اختیار صنعتگران قرار گرفته است نسبت به خود همین متراژ‌ها در نمایشگاه‌های دیگر کشور به مراتب پایین‌تر است. البته از مدیرعامل شهر آفتاب درخواست کردم که همین روند برای حمایت از فعالان اقتصادی ادامه داشته باشد.

وی درباره توسعه شهر نمایشگاهی آفتاب هم توضیح داد: تا به امروز نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان در مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب سرمایه گذاری شده است. مبلغی که برای تکمیل بخش‌های تفریحی، هتل و حمل و نقل لازم است با توجه به تغییرات نرخ ارز معادل ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته نگین تاجی تا به امروز سه سالن در مجموعه شهر آفتاب افتتاح شده است و ساخت حدود ۱۳ سالن دیگر با هزینه‌ای بیش از یک هزار میلیارد تومان را در برنامه داریم. اما با توجه به مسائل مالی شهرداری تهران تامین این میزان منابع در زمان کوتاه امکان پذیر نیست. البته با چند بانک و سرمایه گذار در این باره مذاکره کردیم.

سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری تهران، اظهار امیدواری کرد تا پایان امسال خبر‌های خوشی درباره فاز دو شهر آفتاب اعلام خواهد شود.

وی با اشاره به دلایل برگزار نشدن تمام نمایشگاه‌های بزرگ در شهر آفتاب هم گفت: در یک سال اخیر تفاهم نامه‌های خوبی بین مجموعه شهرداری تهران با مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت امضا شده است. در واقع تمام مسئولانی که در نشست‌های مشترک در این رابطه حضور داشتند، معتقد بودند که انتقال نمایشگاه بین المللی مستقر در اتوبان چمران به شهرآفتاب به دلیل گره‌های ترافیکی و مسائل دیگر به سود ماست.

نگین تاجی  تصریح کرد: اگر سایر سالن‌ها تکمیل شود همه نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برپا خواهد شد. حتی تلاشمان این است که نمایشگاه کتاب در بهار سال آینده در شهر آفتاب برگزار شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *