عمل به قرآن مهمترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی ایران است

13:23 - 20 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۱۹۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رییس اداره عقیدتی سیاسی نداجا گفت: آنچه که مهم است عمل به قرآن است که می‌تواند شاخصه تمامی نظام‌های اسلامی باشد. چقدر افرادی در طول تاریخ بوده و هستند که قرآن را به بهترین نوع تفسیر و قرائت کرده اند در حالی که قرآن مکررا آن‌ها را مورد لعن قرار داده است که ما شاهد اینگونه افراد در زمان حال نیز هستیم که داعش مصداق بارز اینگونه افراد است.
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مظفری نژاد در مراسم تقدیر از افتخار آفرینان و مقام آوران قرآنی مرکز آموزش تفنگداران و تکاوران دریایی قمر بنی هاشم (ع) نداجا با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) گفت: حضرت زینب سلام الله علی‌ها در رابطه با ماه محرم و صفر فرمودند: «اگر کسی خبر پایان ماه صفر را به من بدهد من وعده بهشت را به او می‌دهم».

حجت الاسلام مظفری نژاد با بیان اینکه این دو ماه برای مسلمین و شیعیان بسیار ماه‌های سنگینی هستند افزود: توصیه شده است جهت ایمن ماندن از بلایا و مشکلات این ماه‌ها انسان بسیار صدقه دهد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی نداجا در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ابعاد وجودی انسان پرداخت و بیان داشت: انسان از دو بعد مادی و معنوی تشکیل شده و اینکه خداوند در قرآن کریم فرموده اند «خلق الانسان ضعیفا» اشاره به بعد مادی و حیوانی انسان دارد و آنچه که به انسان کرامت انسانی و عظمت می‌بخشد و آنرا به عنوان خلیفه الله بر کره زمین مطرح می‌کند همان بعد معنوی انسان است.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت: ما انسان‌ها همه از خداییم و به سوی خدا باز می‌گردیم و آن کس در سیر و سلوک خداوندی موفق و رستگار می‌شود و به زندگی جاودانه همراه با سعادت دست می‌یابد که اسباب مردن و آخرت را در این دنیا فراهم آورد و آن تنها با عمل به دستورات دین و قرآن میسر خواهد شد.

مظفری نژاد تصریح کرد: آنچه که مهم است عمل به قرآن است که می‌تواند شاخصه تمامی نظام‌های اسلامی باشد. چقدر افرادی در طول تاریخ بوده و هستند که قرآن را به بهترین نوع تفسیر و قرائت کرده اند در حالی که قرآن مکررا آن‌ها را مورد لعن قرار داده است که ما شاهد اینگونه افراد در زمان حال نیز هستیم که داعش مصداق بارز اینگونه افراد است.

حجت الاسلام مظفری نژاد درانت‌ها با اشاره به پیشرفت‌های قرآنی در مرکز آموزش تکاوران و تفنگداران منجیل و تقدیر از زحمات مسؤولین این امر خطیر، ابراز امیدواری کرد با عمل به قرآن و آموزه‌های دینی به عنوان یک الگوی حسنه باعث گسترش فرهنگ اسلامی در سراسر دنیا باشیم و بتوانیم زندگی جاودانه برای خود و همنوعان خود در آخرت را فراهم سازیم.

براساس این گزارش در این مراسم از مقام آوران قرآنی با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *