مجرم زیست محیطی به تهیه وسایل و تجهیزات اطفای حریق در جنگل موظف شد

13:21 - 20 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۱۹۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاضی پرونده متهمی را که مرتکب جرم زیست محیطی در شهرستان فیروز آباد شده بود را به تهیه وسایل و تجهیزات اطفای حریق در جنگل جهت استفاده سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه آتش سوزی جنگل‌ها در فیروز آباد فارس موظف کرد.
مجرم زیست محیطی به تهیه وسایل و تجهیزات اطفای حریق در جنگل موظف شدرئیس دادگستری شهرستان فیروزآباد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی گفت: در راستای اجرای مجازات‌های جایگزین حبس قاضی، متهم پرونده‌ای را که به جرم زیست محیطی اقدام کرده بود به جای زندان و جزای نقدی به تهیه وسایل و تجهیزات اطفای حریق در جنگل جهت استفاده سازمان‌های مردم نهاد فعال در زمینه آتش سوزی جنگل‌ها در فیروز آباد فارس موظف کرد.

چوبینه گفت: همچنین متهم این پرونده به همکاری افتخاری با اداره منابع طبیعی در زمینه اطفا حریق‌های احتمالی در مراتع و جنگل‌های فیروزآباد و شش ماه همکاری افتخاری با اداره منابع طبیعی به عنوان قرقبان جنگل‌ها موظف شده است.

این مقام قضایی در استان فارس در ادامه عنوان کرد: شهرستان فیروزآباد در استان فارس یکی از چند شهرستان محدود دارای پوشش جنگلی در منطقه زاگرس است و سالیانه آتش سوزی هایی در مراتع و جنگل های این شهرستان رخ می دهد. آخرین آتش سوزی در تیرماه امسال رخ داد که متاسفانه با وجود تمام تلاشی که در مجموعه مدیریت بحران استانداری فارس ، اداره کل منابع طبیعی ، نیروهای نظامی و سپاه و گروه های مردم نهاد انجام شد صدها هکتار از بهترین و بکرترین جنگل های شهرستان در آتش سوخت.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *