۱۰ کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی باشت کهکیلویه وبویر احمد با دستور قضایی تخریب شد

13:02 - 21 دی 1401
کد خبر: ۴۵۹۱۲۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت از تخریب 10 کوره زعال غیر مجاز در مناطق جنگلی خبر داد.

خبرگزاری میزان-رجایی منفرد اظهارکرد: با دستور قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی، و فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان باشت و به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور، 10 کوره زغال غیرمجاز در مناطق جنگلی این شهرستان تخریب شد.

وی با اذعان به صیانت و حفاظت از انفال، در اراضی ملی و منابع طبیعی، تصریح کرد: هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باشت: این کوره‌های تولید زغال در یکی از مناطق جنگلی این شهرستان از سوی یگان حفاظت منابع طبیعی باشت کشف شد.

وی افزود: در راستای صیانت و نگهداری از عرصه های جنگلی و منابع طبیعی و حاشیه ی رودخانه و محیط زیست، مردم، طبیعت دوستانف عشایر و روستائیان ساکن در منطقه می توانند، هرگونه تصرف، تخریب و قلع و قمع درختان جنگلی را به ضابطان قضایی، و این دادستانی گزارش کنند.

رجایی منفرد گفت: در این زمینه ۱۰ نفر شناسایی و برای آنها تشکیل پرونده داده شد.

وی ضمن هشدار به افرادی که اقدام به برداشت غیر مجاز زغال از درختان جنگلی می نمایند، اظهار کرد: اقدام قاطع و اثر گذار در انتظار سودجویان خواهد بود و در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال می کند، با آنها برخورد قانونی انجام می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب باشت گفت: همچنین با ورود مستقیم دستگاه قضایی و با همکاری نیروی انتظامی در سال گذشته، ۴٢ کوره‌ ی تولید زغال در مناطق مختلف این شهرستان امحاء شد.

وی به افرادی که اقدام به قطع درختان بلوط به منظور قاچاق چوب آن می‌کند نیز ضمن دادن هشدار، تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط، از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است و با این افراد به شدت و حدت قانون برخورد صورت خواهد گرفت.

سید علی رجایی منفرد اظهار کرد: متخلفان عرصه های ملی، توسط دستگاه قضایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *