اختلاف بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو بالا گرفت/ چه کسی راست می‌گوید؟

11:10 - 19 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۰۱۶
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
اختلاف بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو بالا گرفته و کار به رو کردن مدارک کشیده است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، سومین روز از المپیک جوانان آرژانتین برای ورزش ایران چالش عجیبی به همراه داشت و مارال مردانی نماینده جودوی بانوان ایران در حالی که آماده حضور روی تاتامی بود، از سوی برگزار کنندگان مسابقات، اجازه مبارزه کردن را به علت داشتن حجاب اسلامی پیدا نکرد.

پس از این اتفاق رئیس فدراسیون جودو و رئیس کمیته ملی المپیک با انجام مصاحبه‌هایی توپ را به زمین یکدیگر انداختند. از طرفی درخشان معتقد بود شاید رئیس کمیته ملی المپیک به جای العنزی (رئیس جودوی آسیا) با شخص دیگری صحبت کرده و صالحی امیری هم رئیس فدراسیون جودو را به سکوت دعوت کرد، اما این پایان ماجرا نبود و کار به رو کردن مدارک کشید!

شب گذشته سایت رسمی کمیته ملی المپیک ایران نامه‌ای روی خروجی سایت قرار داد که در آن نوشته شده بود «فدراسیون بین المللی جودو (IJF) به ورزشکاران، شرکت کننده در رویداد‌های IJF، اجازه استفاده از هیچ نوع پوشش سر (از جمله حجاب) نمی‌دهد بخصوص به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از ورزشکاران و به ویژه در خلال تکنیک‌های خفه کردن.»

اما فدراسیون جودو هم ساکت نماند و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد «همانگونه که در خبر منتشر شده از سوی سایت کمیته ملی المپیک مشخص است تاریخ نامه مربوط به اسفند سال ۹۶ یعنی حدود ۸ماه پیش و درباره مسابقات «گرند پری» ترکیه و گرجستان است. آنهایی که دستی بر آتش داشته و با ورزش آشنایی دارند می‌دانند که این نامه مربوط به رویداد‌هایی است که تحت نظر فدراسیون جهانی جودو (IJF) برگزار می‌شود نه رخداد‌هایی که زیر نظر کمیته بین المللی المپیک یا شورای المپیک آسیا انجام می‌گیرد.»

در این بین چند سوال به وجود می‌آید که هر دو طرف باید به آن پاسخ دهند.

اگر فدراسیون جودو یا حتی کمیته ملی المپیک می‌دانستند که حضور با حجاب در بازی‌های المپیک جوانان امکان‌پذیر نیست، پس چرا مارال مردانی به این رقابت‌ها اعزام شد؟ بدون تردید در این موضوع هر دو طرف کوتاهی کردند.

حالا که این اتفاق رخ داده چرا هر دو گروه قصد دارند طرف مقابل را خراب کنند؟ داستان کی بود کی بود من نبودم چه کمکی به حل این مسئله خواهد کرد؟

آیا این صراحت محمد درخشان در بیان و ایستادن مقابل کمیته ملی المپیک ربطی به پایان دوران مدیریت او دارد و یا کمیته ملی المپیک، چون دیگر قرار نیست با درخشان کار کند به این ترتیب نامه منتشر می‌کند؟!

مهمترین سوال اینکه هنوز هیچکس متوجه نشد که مقصر اصلی این کوتاهی چه کسی است؟

به نظر می‌رسد این رشته سر دراز دارد و تا مدت‌ها باید منتظر این جنگ نرم بین کمیته ملی المپیک و فدراسیون جودو باشیم و دست آخر هم به جای عذرخواهی از مردم این داستان، پایان بازی داشته باشد.

راستی آینده ورزشی مارال مردانی چه می‌شود؟ آیا حواس کسی به این دختر جوان جودوی ایران است؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *