رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رشد ۱۲ درصدی صدور اسناد کاداستری / این اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی خواهند شد

14:58 - 19 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۹۰۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل ثبت اسناد واملاک از رشد ۱۲/۳ درصدی صدور سند مالکیت حدنگار خبر داد و گفت: صدور اینگونه اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی و نیز باعث تثبیت مالکیت قانونی و شرعی اشخاص خواهد شد.

رشد ۱۲ درصدی صدور اسناد کاداستری / این اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی خواهند شدمحمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از رشد ۱۲/۳ درصدی صدور سند مالکیت حدنگار خبر داد و گفت: در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۱۰۰ هزار و ۲۰۰ برگ سند حدنگار در ۲۴ واحد ثبتی صادر و تسلیم متقاضیان شده که این رقم از بدو تأسیس ثبت اسناد و املاک در استان در نوع خود بی سابقه بوده است.

وی اظهار کرد: در این مدت نیز از ۲ هزار و ۸۴۶ ملک، تقاضای ثبت پذیرفته شده که رشد ۸۶ درصدی داشته است و از ۱ هزار و ۳۶۵ ملک تحدید حدود و ۱۰ هزارو ۷۹۶ قطعه ملک نیز تفکیک گردیده است که در مجموع با احتساب تجمیع انجام شده در عملیات ثبتی رشد ۴ درصدی داشته ایم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران پاسخ به ۷۵ هزار و ۵۷۸ استعلام و اعلام وضعیت ثبتی و بازداشت ۱۴ هزار و ۵۴۲ پلاک و رفع بازداشت ۹ هزار و ۶۲۲ ملک به دستور مراجع قضائی را از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در این مدت عنوان و تصریح کرد: ۹۸/۳ درصد از استعلامات پاسخ داده شده ظرف کمتر از ۲ روز انجام داده شده که این استان همانند سال گذشته رتبه اول این تلاش را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: واحد‌های ثبتی غرب استان با دارا بودن شرایط یکسان در صدور اسناد مالکیت کاداستری تلاش مضاعف و دو برابری داشته اند و این در حالیست که اسناد مالکیت انتقالی یا اصطلاحا تک برگ به تک برگ با توجه به کمبود نیرو حداکثر ظرف ۲ روز در استان صادر می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران در ادامه تصریح کرد: اسناد مالکیت قدیمی دفترچه‌ای برابر قانون جامع حدنگار و کاداستر کشور مصوب ۱۲ بهمن ۹۳ تا ۱۵ ماه دیگر اعتبار دارد و پس از این ارائه هرگونه خدمات ثبتی به اشخاص منوط به تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای خواهد بود.

بهادر در پایان تعیین موقعیت جغرافیایی، درج هولوگرام امنیتی، تثبیت و ترسیم کروکی و ثبت اطلاعات ملک در سیستم جامع املاک و کاداستر را از مزایای اسناد مالکیت کاداستر (تک برگ) برشمرد و اطمینان داد صدور اینگونه اسناد مانع از بروز تعارضات ملکی وتثبیت مالکیت قانونی و شرعی اشخاص خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *