اسامی وزرای پیشنهادی در اولین جلسه بعد از تعطیلات مجلس اعلام می‌شود

15:19 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۸۷۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس دفتر رئیس‌جمهور درباره روند تغییر در کابینه دولت و چگونگی اعلام اسامی وزرای پیشنهادی به مجلس، توضیحاتی ارائه کرد.

//به گزارش گروه سیاسی ، محمود واعظی امروز چهارشنبه در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: بنا بر این بود که روز سه‌شنبه وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شوند، اما از آنجا که بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی باید در مدت یک هفته پس از معرفی انجام شود و هفته آینده مجلس تعطیل است، هماهنگی‌هایی هم با هیئت رئیسه برای لغو این تعطیلی داشتیم، اما به خاطر برنامه ریزی نمایندگان برای حضور در حوزه‌های انتخابیه خود، از سوی مجلس درخواست شد که در اولین جلسه بعد از تعطیلات، اسامی وزرا را به مجلس اعلام کنیم.

وی درباره نامه ۲۵۰ نفر از صاحبنظران و متخصصان اقتصادی به مسئولان و بیان مشکلات اقتصادی و راهکار‌های ارائه شده از سوی آنان، گفت: از همه صاحبنظران و متخصصان بویژه اقتصاددان‌هایی که در این شرایط حساس با دلسوزی و برای حل مشکلات کشور پیشنهادات خود را به دولت و سایر ارکان نظام ارائه می‌کنند تشکر می‌کنیم؛ مطمئنا این پیشنهادات برای وزارتخانه‌های ذیربط ارسال شده و در ستاد اقتصادی دولت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: به همه وزرا توصیه شده که با این صاحبنظران جلسه داشته و با آنان گفتگو کنند و در این راستا بنا داریم در آینده جلسه‌ای برای دیدار و گفتگو با جمعی از اقتصاددان‌ها با رئیس جمهور برگزار کنیم.

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا جابجایی وزرا در داخل کابینه دولت هم محتمل است؟گفت: اگر در بخشی نیاز به حضور فردی خاص باشد که در داخل کابینه مشغول است، به دلیل شناختی که از توانایی آن فرد وجود دارد، ممکن است این جابه جایی صورت گیرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره چگونگی برنامه ریزی برای سهمیه بندی بنزین یا توزیع کارت سوخت، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تفاوت نرخ بنزین در ایران که لیتری ۱۰۰۰ تومان است با کشور‌های همسایه که از لیتری ۶۰۰۰ تا ۹۰۰۰ تومان است، باعث شده روزانه مقدار زیادی از بنزینی که متعلق به مردم ایران است، قاچاق شود.

واعظی ادامه داد: دراین راستا و برای جلوگیری از قاچاق بنزین اولین اقدام این است که مجددا کارت سوخت احیا شود تا از طریق آن بر خودرو‌هایی که از بنزین استفاده می‌کنند، نظارت داشته باشیم؛ از سوی دیگر کمیته‌ای در حال بررسی مسائل و موضوعات مرتبط به بنزین مانند محدودیت‌هایی که در واردات آن وجود دارد و موضوع محیط زیست و وارونگی هوا است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره بررسی پیشنهاد تغییر تعطیلات در تقویم کشور، گفت: ایران جزو کشور‌هایی است که روز‌های تعطیل زیادی در تقویم خود دارد که این می‌تواند به کسب و کار و فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده قبلی صدمه وارد کند، لذا معتقدیم اگر در این زمینه کمیته‌ای کار تخصصی انجام دهد، مورد حمایت دولت هم خواهد بود.

واعظی درباره چگونگی دیدار رئیس جمهور با برخی از اصولگرایان، اصحاب رسانه و صاحبنظران اقتصادی نیز اظهار داشت: یک طرحی از سوی دفتر رئیس جمهور تهیه شده که بواسطه آن دکتر روحانی سلسله دیدار‌هایی را با گروه‌های مختلف داشته باشند که مورد موافقت رئیس جمهور بود و اخیرا یک جلسه برگزار شد و در آینده نیز دیدار با اقتصاد دانان، اصولگرایان، نمایندگان مجلس و دیگر گروه‌ها برنامه ریزی شده که انجام خواهد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که آیا در وزرای پیشنهادی رئیس جمهور به مجلس آیا امکان حضور زنان نیز وجود دارد؟، گفت: ما همواره در حال تلاش در این راستا هستیم کما اینکه رئیس جمهور در سال ۹۶ هم این تلاش را داشتند و باید زمینه این اقدام فراهم شود.

واعظی درباره رای اخیر دیوان بین المللی لاهه و چگونگی پیگیری ایران برای اجرای این رای، اظهار داشت: قدم بسیار محکمی برداشته شد و اثرات آن هم در ایران و هم در عرصه بین الملل کاملا به نفع کشورمان بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی‌ها در واکنش به این رای بسیار منفعلانه برخورد و اعلام کردند که از پیمان مودت خارج خواهند شد، افزود: بنای ما بر اینست که آنچه حقمان بوده و قانون به ما اجازه می‌دهد را با قوت پیگیری کنیم.

واعظی ادامه داد: دولت از توان حقوقی داخل و خارج کشور برای احقاق حقوق ملت و موفقیت بیشتر استفاده می‌کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دکتر روحانی مطابق هرسال، هفته آینده در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی حضور خواهد داشت که در این مراسم اساتید و دانشجویان حضور دارند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *