رشد چشم گیر تولید و صادرات فولاد به رغم اعمال تحریم ها

15:39 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۸۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت گفت: در موضوع تحریم، به صراحت از بخش فولاد نام برده شده، اما خوشبختانه مجموعه تلاش مدیران و کارکنان صنعت فولاد سبب افزایش تولید و صادرات ایران شده است.

رشد چشم گیر تولید و صادرات فولاد به رغم اعمال تحریم هابه گزارش گروه اقتصاد ، مهدی کرباسیان که در مراسم تکریم بهرام سبحانی و معارفه حمید رضا عظیمیان مدیر عامل جدید شرکت فولادمبارکه سخن می‌گفت، از رشد تولید زنجیره فولاد در کشور خبر داد و گفت: تولید ۶ ماه کشور در شمش فولادی با رشد ۱۴ درصدی، آهن اسفنجی با ۱۹ درصدی، گندله با ۳۸ درصدی و کنسانتره سنگ آهن با افزایش ۱۷ درصدی همراه شد.

رییس هیات عامل ایمیدرو، درباره جایگاه شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: فولاد مبارکه توانسته در کنار رشد در ظرفیت سازی، تولید و صادرات، توجه وافری به مسوولیت اجتماعی داشته باشد.

وی به جایگاه صنعت فولاد در جهان اشاره کرد و گفت: سهم ۴۳ درصدی این صنعت از تجارت ۲ هزار میلیارد دلاری صنایع معدنی دنیا، اهمیت و جایگاه فولاد در اقتصاد جهانی را نشان می‌دهد.

رشد صنعت فولاد

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در موضوع تحریم، به صراحت از بخش فولاد نام برده شده، اما خوشبختانه مجموعه تلاش مدیران و کارکنان صنعت فولاد سبب افزایش تولید و صادرات ایران شده است.

به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو کرباسیان، فولاد مبارکه تا سال ۹۵ واردکننده گندله سنگ آهن بود، اما با تلاش‌های جمعی صورت گرفته، امروزه این شرکت نه تنها شاهد افزایش ظرفیت تولید گندله که در سایر بخش‌ها هم با رشد مواجه شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *