رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نامه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور برای تامین ارز رسمی صدور ویزای زائران اربعین

13:09 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۸۱۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس شورای اسلامی گفت: جمعی از نمایندگان با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار تامین ارز رسمی (۴۲۰۰) برای صدور ویزای زائران اربعین شدند.
نامه جمعی از نمایندگان به رئیس جمهور برای تامین ارز رسمی ترجیحی برای صدور ویزای زائرینحجت‌الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به جزئیات جلسه فراکسیون حج و زیارت مجلس با مسئولان ستاد اربعین حسینی گفت: ستاد اربعین حسینی به جد به دنبال تسهیل سفر اربعین برای زوار حسینی است لذا ما هم از جایگاه نظارتی خود به این مسئله ورود کردیم تا گزارش ستاد را در این رابطه استماع کنیم.

وی تصریح کرد: به اذعان مسئولان ستاد اربعین، تاکنون ۱۳ کمیته در این ستاد جهت تسهیل امور زوار تشکیل شده است.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجس تاکید کرد: مسئولان ستاد اربعین در این جلسه اذعان داشتند که تاکنون ۱۰ جلسه دو جانبه با مسئولین عراقی برگزار کرده اند که باید گفت برگزاری ۱۰ جلسه با مسئولان عراقی آن هم در رده دیپلماتیک بسیار مهم است.

وی با اشاره به جلسه مسئولان ستاد اربعین با سفیر عراق بیان داشت: خوشبختانه سفیر عراق هم که ما مقداری از آن گلایه داشته ایم تغییر کرده است.

حجت االاسلام آزادیخواه با اشاره به موضوع هزینه سفر اربعین با نرخ ۴۱ دلار گفت: متاسفانه مسئولان ستاد اربعین تاکنون نتوانسته اند این سفر را با نرخ دلار ترجیحی در نظر بگیرند، اما به هر حال تلاش‌ها در این رابطه شروع شده است.

وی با اشاره به تلاش فراکسیون حج و زیارت مجلس در رابطه با تغییر نرخ ارز سفر اربعین گفت: درحال حاضر فراکسیون حج و زیارت هم تلاش می‌کند تا با در نظر گرفتن توصیه‌هایی به رئیس جمهور، ارز سفر اربعین با نرخ ترجیحی و ۴۲۰۰ تومان محاسبه شود.

این نماینده مجلس بیان داشت: دفاع ما درباره احتساب ارز با نرخ ۴۲۰۰ تومان برای زوار اربعین بدین خاطر است که این سفر، سفر مسافرتی محض نیست.

رئیس فراکسیون حج و زیارت مجلس اظهار کرد: در همین رابطه اخیرا نمایندگان نامه‌ای را با در نظر گرفتن توصیه‌هایی به رئیس جمهور تهیه کرده اند که محتوای آن به شرح زیر است:

رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی
سلام علیکم
با احترام و تسلیت ایام محرم حسینی و با عنایت به استقبال پرشور و شعور ملت عزیز ایران اسلامی از مراسم باشکوه پیاده روی اربعین حسینی مستدعی است دستور فرمایید به قید فوریت نسبت به تامین ارز رسمی ترجیحی (۴۲۰۰) برای صدور ویزای زائرین و همچنین برای تامین ارز مسافرت اقدام عاجل به عمل آید.

این نامه درحال حاضر بیش از ۳۵ امضا دارد که تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *