شورای امنیت در تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تجدید نظر کند

12:27 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۷۵۸
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو، پکن و پیونگ یانگ از ایده برگزاری مذاکرات آمریکا، چین، کره شمالی و کره جنوبی در مورد وضعیت شبه جزیره کره حمایت می‌کنند.
شورای امنیت در تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تجدید نظر کندبه گزارش گروه بین الملل ، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، مسکو، پکن و پیونگ یانگ از ایده برگزاری مذاکرات آمریکا، چین، کره شمالی و کره جنوبی در مورد وضعیت شبه جزیره کره حمایت می‌کنند.

معاونان وزرای خارجه روسیه، چین و کره شمالی در بیانیه‌ای مشترک از لزوم تجدید نظر شورای امنیت سازمان ملل در تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ حمایت کردند.

بر اساس این بیانیه، ایگور مورگولوف معاون وزیر خارجه روسیه، کنگ شوآن یو معاون وزیر خارجه چین و چو سون هوی معاون وزیر خارجه کره شمالی، ۹ اکتبر در نشستی در مورد وضعیت شبه جزیره کره در مسکو شرکت کردند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده است: "با توجه به اقدامات مهم انجام شده توسط کره شمالی در زمینه خلع سلاح هسته‎ای، طرفین در نظر دارند که از شورای امنیت سازمان ملل، بازنگری مجدد تحریم‌ها علیه کره شمالی را درخواست کنند. همچنین طرفین بر موضع خود در مورد تحریم‌های یک جانبه تاکید می‌کنند".

این مقامات دیپلماتیک همچنین از مذاکرات در راستای بهبود روابط میان آمریکا و کره شمالی و نیز میان پیونگ یانگ و سئول حمایت کردند.

شرکت کنندگان در نشست مسکو ضمن قدردانی از تلاش کشور‌های مختلف در حل و فصل این موضوع، به اتفاق آرا توافق کردند که هیچ جایگزینی برای حل مسالمت آمیز سیاسی و دیپلماتیک مشکلات شبه جزیره کره را مدنظر قرار ندهند.

پیشتر وزرای خارجه روسیه و چین در جلسات شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بودند که تحریم‌های مربوط به کره شمالی باید کاهش یابد تا روند خلع سلاح هسته‌ای شاهد پیشرفت باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه سپتامبر اعلام کرده بود تحریم‌ها علیه کره شمالی تا پایان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی به طور کامل، ادامه خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *