رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تلاش برای حل مشکلات ۹۸ واحد تولیدی از ابتدای امسال

14:16 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۷۴۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری گلستان از تلاش برای حل مشکلات ۹۸ واحد تولیدی از ابتدای امسال از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد.
تلاش برای حل مشکلات ۹۸ واحد تولیدی از ابتدای امسالبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان گلستان، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان درباره اقدامات دادگستری استان برای رونق تولید در سال ۹۷ گفت: رفع گلوگاه‌های رونق اقتصادی و سرمایه گذاری استان امسال در دستور کار ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بود و به همین منظور از ابتدای امسال، در بازدید‌های میدانی از واحد‌های تولیدی شهرک‌های صنعتی استان از نزدیک با تولید کنندگان گفتگو و مشکلات آنان را بررسی کردیم.

هادی هاشمیان افزود: بررسی‌ها نشان داد مهم‌ترین مشکلات فعالان اقتصادی در حوزه‌ی بانک‌ها، اخذ سود‌های مرکب و پلکانی، دریافت وثیقه‌های خارج از طرح، توجه نکردن به مقررات بانک مرکزی در محاسبه نحوه سود به ویژه در قرارداد‌های مشارکت مدنی است که با کمک دادستان‌ها و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی در جلسه‌های مختلف برای رفع آن چاره اندیشی شود.

وی در ادامه گفت: مسائل و مشکلات سرمایه گذاران در محاکم هم بررسی شد که ممنوعیت توقیف واحد‌های تولیدی، راه اندازی شعب ویژه رسیدگی به پرونده‌های واحد‌های تولیدی در دادسرا‌ها، دادگاه‌های بدوی و محاکم تجدید نظر و برگزاری دوره‌های اشنایی قضات با محیط کسب و کار از جمله اقدامات دستگاه قضایی استان برای رفع مشکلات پیش روی فعالان اقتصادی استان است.

این مقام ارشد قضایی استان گلستان افزود: دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان پذیرای فعالان اقتصادی است و مشکلات آن‌ها را به صورت موردی بررسی و برای رفع آن چاره اندیشی می‌کند.

هادی هاشمیان افزود: به منظور تامین سرمایه مورد نیاز برای واحد‌های تولیدی هم، وصول معوقات بانکی به صورت ویژه در دستور کار دادگستری استان قرار گرفته است.

رئیس کل دادگستری گلستان، اعضای این کمیته، لیست بدهکاران بانکی را بررسی و پس از دعوت از بدهکاران دانه درشت، آنان را به پس دادن معوقات مکلف می‌کنند.

این مقام ارشد قضایی استان تاکید کرد: همه تلاش ما بر جلوگیری از فعالیت کسانی است که به اسم سرمایه گذاری و تولید، تسهیلات دریافت و در جای دیگر هزینه می‌کنند و به چرخه‌ی تولید و اشتغال استان آسیب می‌زنند.
 
وی از تلاش برای حل مشکلات ۹۸ واحد تولیدی از ابتدای امسال خبر داد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *