اولویت استفاده از امکانات با تیم ملی است/ اسدی اول برانکو را راضی کند، شاید بعدا دعوتش کردیم/ پرسپولیس تیمی متحد و واقعی است

9:26 - 18 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۶۸۲
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم امید کشورمان گفت: پرسپولیس یک تیم متحد و واقعی است که بازیکنانش در زمین اشتباهات یکدیگر را به خوبی پوشش می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، تیم فوتبال امید کشورمان خودش را برای مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو آماده می‌کند. از همین رو اردوی جدید این تیم با دعوت از ۴۲ بازیکن چند روزی است در تهران و ورزشگاه خیریه‌عمل آغاز شده است. به همین بهانه سراغ زلاتکو کرانچار سرمربی کروات تیم امید کشورمان رفتیم تا با او در مورد شرایط تیمش صحبت کنیم.

کرانچار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص شرایط تیم امید، امکانات این تیم، حضور لژیونر‌ها در این تیم و مسائل دیگر صحبت‌هایی انجام داد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

*ابتدا بگوید که چرا برای این اردو از ۴۲ بازیکن دعوت کردید؟

ما دوست داریم یک سری ابهامات مخصوصا در خط دفاع را برطرف کنیم و به همین دلیل فکر کردیم بازیکنان زیادی را به این اردو دعوت کنیم. خوشبختانه ۲ گروه بازیکن خوب و مستعد داریم که از آن‌ها استفاده می‌کنیم.

*قرار است که این تعداد بازیکن در اردوی‌های بعدی هم دعوت شوند؟

خیر، مسلما در اردو‌های بعدی فهرست ما کوچکتر خواهد شد. ما می‌خواهیم در اردو‌های بعد حداقل ۲ بازی بین‌المللی داشته باشیم تا تیم کاملا آماده شود.

*قرار است در اردوی بعدی بازی دوستانه با تیم عمان داشته باشید، این بازی به شما و برنامه‌های شما کمک می‌کند؟

البته که این بازی خوب است. ما پیش از آغاز مرحله اول انتخابی المپیک باید چند بازی بین‌المللی برگزار کنیم تا بتوانیم تیم را به ثبات لازم برسانیم.

*تیم امید درحالی اردوی خود را آغاز کرده که از نظر امکاناتی شرایط خوبی ندارد، چرا از امکاناتی مانند ساختمان پک یا هتل آکادمی برای شما استفاده نشد؟

نمی‌دانم! فدراسیون در تلاش است تا بهترین امکانات را برای ما فراهم کند، البته در تاریخ‌های فیفا تیم بزرگسالان هم درگیر اردوی خود است، در این شرایط آنها باید از امکانات استفاده کنند. این سوالی است که مسئولان فدراسیون فوتبال باید پاسخ بدهند، اما ما از تمام امکانات‌مان کمال استفاده را می‌بریم. ما زمین خوبی در ورزشگاه کارگران داشتیم و کیفیت زمین خیریه عمل هم تا چهار ماه پیش خود بود، اما نمی‌دانم چرا الان به این صورت درآمد. امیدوارم در اردو‌های بعدی مشکلات برطرف شود.

*تیم امید از ۳ لژیونر در ترکیبش استفاده می‌کند برای موفقیت تیم چقدر روی این بازیکنان حساب بازی کردید؟

این بازیکنان واقعا برای ما مهم هستند. از نورافکن و شکاری شناخت کامل داریم و کرملاچعب را هم به اردو دعوت کردیم تا او را هم زیر نظر داشته باشیم. این بازیکنان تجربه بین‌المللی دارند و می‌توانند به تیم کمک کنند. این بازیکنان قطعا تیم را تقویت می‌کنند.
 
اولویت استفاده از امکانات با تیم ملی است/ اسدی اول برانکو را راضی کند، شاید بعدا دعوتش کردیم/ پرسپولیس تیمی متحد و واقعی است

*با مربیان باشگاهی چقدر تعامل دارید؟

قطعا باید همکاری داشته باشیم. ما دوست داریم که با تمام مربیان باشگاهی تعامل داشته باشیم. البته فدراسیون فوتبال با تصویب قانونی که باشگاه‌ها را موظف می‌کند به تیم امید بازیکن بدهند به ما خیلی کمک کرد. ما سعی می‌کنیم به باشگاه‌ها سر بزنیم و با مربیان و بازیکنان تعامل داشته باشیم.

*محمد امین اسدی به خاطر بی انضباطی از اردوی تیم امید در بازی‌های آسیایی کنار گذاشته شد، با توجه به اینکه این بازیکن محرومیتش را هم پشت سر گذاشته آیا شانس دارد دوباره به تیم امید دعوت شود؟

هرکسی بی انضباطی کند باید عواقبش را هم تحمل کند. اسدی هم دوران محرومیتش را پشت سر گذاشت. حالا او باید در باشگاه پرسپولیس رفتاری موجه داشته باشد. من با برانکو در مورد او صحبت می‌کنم. اسدی حالا باید ابتدا برانکو را راضی کند بعد شاید دوباره او را دعوت کردیم. انتظار داریم اسدی خودش را به ترکیب اصلی پرسپولیس تحمیل کند و جزو ۱۱ نفر اصلی باشد. در‌های تیم امید روی هیچ‌کسی بسته نیست. اسدی هم باید با نشان دادن رفتار و توانایی فنی‌اش خود را به ما ثابت کند مخصوصا اینکه بازیکن پرسپولیس هم هست.

*پرسپولیس در آستانه حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا و برانکو در آستانه اسطوره شدن در این باشگاه است.  به نظر شما پرسپولیس می‌تواند به فینال برسد؟

در فوتبال همه چیز امکان پذیر است مخصوصا اینکه پرسپولیس در بازی رفت و در دوحه السد را شکست داده است. البته اگر من باشم برای بازی خطرناک برگشت در آزادی جوانب احتیاط را رعایت می‌کنم. این را هم بگویم که مطمئنم برانکو تیمش را برای بازی با السد به خوبی آماده خواهد کرد. همه فوتبال ایران انتظار دارند تا پرسپولیس نتیجه خوبی مقابل السد بگیرد تا به فینال برسد.

*حالا اگر پرسپولس به فینال برسد شانسی برای قهرمانی دارد؟

اگر پرسپولیس فینالیست شود همه احتمالات وجود دارد. پرسپولیس با هدایت برانکو از هرنظر تیم شایسته‌ای است. پرسپولیس یک تیم متحد و واقعی است که بازیکنانش در زمین اشتباهات یکدیگر را به خوبی پوشش می‌دهند. فکر می‌کنم اگر پرسپولیس به فینال برسد مقابل ۱۰۰ هزار هوادار آتشین خود هر تیمی را شکست می‌دهد.

*کمتر از ۹۰ روز تا آغاز جام ملت‌های آسیا باقی مانده است، به نظر شما باید از تیم ملی توقع قهرمانی آسیا داشت؟

چرا که نه! کی‌روش کارش را به خوبی بلد است. فکر می‌کنم اگر تیم ملی به نیمه نهایی برسد شانس زیادی برای قهرمانی در آسیا خواهد داشت.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *