قابلیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان؛ وقوع جنگ با حزب‌الله چه عواقبی برای اسرائیل دارد

15:00 - 16 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۲۵۳
پایگاه «اسرائیل دیفنس» در گزارشی به وقوع جنگ احتمالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌نویسد در صورت وقوع چنین جنگی ارتش رژیم صهیونیستی با یک گروه بسیار قوی‌تر و بزرگ‌تر از ۱۲ سال پیش روبه‌رو خواهد بود.

قابلیت‌های نظامی حزب‌الله لبنان؛ وقوع جنگ با با حزب‌الله چه عواقبب برای رژیم صهیونیستی داردبه گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه «اسرائیل دیفنس» در گزارشی به وقوع جنگ احتمالی میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی پرداخته و می‌نویسد در صورت وقوع چنین جنگی ارتش اسرائیل با یک گروه بسیار قوی‌تر و بزرگ‌تر از ۱۲ سال پیش روبه‌رو خواهد بود.

اسرائیل دیفنس می‌نویسد: حزب‌الله لبنان دارای قدرت هیبریدی قابل توجهی است که شامل انواع موشک‎های ضد هوایی، ضد تانک و ضد کشتی است و مهمتر از همه ۱۵۰ هزار انواع موشک و راکت. آن‌ها دارای جنگ‌افزار‌هایی هستند که برخی از آن‌ها قابلیت هدف قرار دادن تمام اسرائیل را دارند. حزب الله قادر است روزانه ۱۰۰۰ موشک و راکت شلیک کند و حتی شاید بیشتر آنچه در طول رویارویی اسرائیل و لبنان وجود داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: اسرائیل سیستمی مانند «آرو» (پیکان) و «گنبد آهنین» دارد که می‌تواند این موشک‌ها را رهگیری کند، اما تعداد این سامانه‌ها به حدی نیست که بتواند تمامی موشک‌ها و راکت‌های شلیک شده از سوی حزب الله را خنثی کند بنابراین ارتش اسرائیل صرفا نمی‌تواند به این سامانه دفاعی متکی باشد. نیروی هوایی اسرائیل برای انجام هزاران سورتی پرواز بر فراز لبنان آموزش دیده، اما قادر نخواهد بود این حجم بمباران از سوی حزب‌الله در آسمان اسرائیل را متوقف کند.

اسرائیل دیفنس در بخش دیگری نوشت: حزب الله در طول جنگ سوریه قوی‌تر و بزرگ‌تر شده و در حال حاضر شکل یک سازمان ارتشی را به خود گرفته است.

این گزارش در پایان می‎گوید: جنگ میان اسرائیل و حزب الله بسیار ویرانگرتر از جنگ سال ۲۰۰۶ خواهد بود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *