کاهش ارزش پول به دلیل مدیریت غلط است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود

15:59 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۸۰۱۲
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت از ظرفیت‌های مردم وجوانان برای رسیدن به پیشرفت‌های اقتصادی استفاده کند گفت: کاهش ارزش پول ما امروزه به دلیل مدیریت غلط است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود. درآینده دراین رابطه بیشتر صحبت خواهم کرد.
کاهش ارزش پول به دلیل مدیریت غلط است که باید هرچه سریعتر اصلاح شودبه گزارش گروه سیاسی ، سرلشکر پاسدار محسن رضایی در یادواره ۳۰۰ شهید عشایری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالگرد ورود رهبر معظم انقلاب به استان غیور مردان و شیرزنان و مجاهدان چهار محال و بختیاری برگزاری یادواره شهدای عشایر، قابل تقدیر است، از مسئولان و فرماندهان و نمایندگی مقام معظم رهبری جای تشکر دارد، که هر سال به این مناسبت یادواره‌هایی را برگزار می‌کنند.

رضایی افزود: عشایر ایران از ترک و لر و کرد و بختیاری و بلوچ و مازنی و ترکمن و خراسانی، اساس جمعیتی و هویتی ایران واحد را شکل داده اند، و تعلق آن‌ها به ایران و اسلام در فداکاری تاریخی آن‌ها نمود و نمایش دارد، در دفاع مقدس و تاریخ ایران عشایر بختیاری افتخارات بزرگ، ازجمله بازگردندان مشروطه و آزادی مجلس شورای ملی درکارنامه خود دارند، نقش بختیاری‌ها و مردم چهارمحال چه در تیپ قمر بنی هاشم و لشگر ولی عصر و لشکر‌های اصفهان قابل تقدیر است، خوشبختانه دفاع مقدس ما دستاورد‌های زیادی داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه، عشایر عاشقانه و بار‌ها فداکاری کردند تا ایران و اسلام بماند، خاطرنشان کرد: شهدا تمامی هستی خود را تقدیم یک هدف مقدس کردند.

استاد دانشگاه جامع امام حسین (ع)، عشایر را خط مقدم حفظ انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: جمعیت شهدای عشایری از هزاران نفر بیشتر است و این نشان دهنده غیرتمندی، دلاوری و از خودگذشتگی این قشر از جامعه است.

وی با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی ایران و عراق، مقابله با یک ائتلاف جهانی بود، خاطرنشان کرد: زمانی جنگ به ما تحمیل شد که ما به دلیل پشت سر گذاشتن دوران انقلاب ارتش منسجم و امکانات نظامی نداشتیم.

رضایی بیان داشت: شبکه‌های غربی همیشه موج رسانه‌ای را علیه نظام جمهوری اسلامی ایران راه می‌اندازند تا ناامیدی و دلسردی را در بین مردم جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی زمانی به ایران حمله کرد که اطمینان صد در صد از شکست ما داشت، تصریح کرد: در جنگ امکانات بسیاری در اختیار عراق قرار گرفت و این در حالی بود که حتی هیچ کشوری سیم خاردار هم به کشور ما نمی‎داد.

رضایی با تاکید بر اینکه، ارتش عراق از یک هزار و ۲۰۰ کیلومتری مرز ایران عبور کرد و دو و نیم میلیون نفر آواره شدند، افزود: این زمانی بود که دولت به تنهایی جنگ را اداره می‌کرد، زمانی جنگ به نفع ما شد که مردم به صورت سازماندهی شده وارد میدان شدند و در برابر دشمن ایستادگی کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: ایستادگی ملت ما و پیروزی درجنگ و تدبیر حضرت امام(ره) در پذیرش قطعنامه موجب انتقال جنگ به درون جبهه متحدین صدام شد، اگر صدام در جنگ با ایران پیروز می‌شد و یا نیروهایش در خاک ما می‌ماند و یا جنگ در سر مرز‌ها ادامه پیدا می‌کرد و تعیین تکلیف نمی‌شد، آتش بس داده می‌شد ولی تنش و چالش و تهدید در مرز‌های ایران و عراق باقی می‌ماند، و یا آنکه ایران قطعنامه را نمی‌پذیرفت هیچگاه صدام به کویت حمله نمی‌کرد و اگر صدام به کویت حمله نمی‌کرد، امریکا نیز به صدام حسین حمله نمی‌کرد، و رژیم بعثی عراق سقوط نمی‌کرد، بنابراین پایان جنگ عراق وایران دوتاست، جنگ ما دو تا پایان دارد، یکی در مردادماه سال ٦٧، و دومی سقوط صدام ذلت‌بار رژیم بعث در سال ٨٢.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، با بیان اینکه "تاریخ، رشادت‎های شهدای ما را خواهد نوشت"، اظهار کرد: شهدا و رزمندگان در بزرگ‌ترینِ جنگ‌های دنیا حضور یافتند و برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند.

رضایی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی جامعه، عنوان داشت: برخی می‌گویند مردم کار اقتصادی را بلد نیستند، این در حالی که مردم کار اقتصاد را به خوبی اداره جنگ می‌دانند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید بدانند این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و به پیروزی رساندند، گفت: امروزه ما با جنگ اقتصادی رو به رو هستیم و این درحالی است که دولت‌مردان باید بدانند بدون همراهی مردم در این جنگ موفق نخواهند شد. دولت باید همچون دوران جنگ به مردم اعتماد کند و با ساماندهی و تجهیز مردم مشکلات اقتصادی را حل کند.

رضایی با بیان اینکه شهدا و خانواده شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، افزود: راه شهدا میراث آن‌هاست که باید با پاسداری از آن این حق را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه مسئولین باید بدانند این مردم بودند که جنگ را اداره کردند و به پیروزی رساندند، گفت: امروزه هم ما با جنگ اقتصادی رو به رو هستیم و دولتمردان بدون مردم در این جنگ موفق نخواهند شد.

این مقام مسئول عنوان داشت: دولت برای پیروزی باید مردم را به صحنه بیاورد و با تجهیز و توانمند کردن آنان از این جنگ استکباران علیه نظام جمهوری اسلامی ایران سربلند بیرون آید.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه دولت از ظرفیت‌های مردم وجوانان برای رسیدن به پیشرفت‌های اقتصادی استفاده کند گفت: کاهش ارزش پول ما امروزه به دلیل مدیریت غلط است که باید هرچه سریعتر اصلاح شود. درآینده دراین رابطه بیشتر صحبت خواهم کرد.

یادواره ۳۰۰ شهید عشایری استان امروز ۱۵ مهرماه همزمان با سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به چهارمحال و بختیاری در مجتمع فرهنگی لاله شهرکرد برگزار شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *