تخریب حدود 1000 خانه فلسطینیان در سال 2022

12:39 - 13 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۹۵۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر تخریب خانه‌های فلسطینیان موجب بی‌‎خانمانی خانواده‌های بسیاری شده است.

خبرگزاری میزان - بر اساس گزارش اخیر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین (OCHA) نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست در نیمه نخست ماه دسامبر به 900 درخت زیتون در کرانه باختری اشغالی آسیب رسانده و 57 ساختمان را تخریب کردند.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، نظامیان صهیونیست در این مدت در مجموع 171 فلسطینی از جمله دستکم 44 کودک را در سراسر کرانه باختری مجروح کردند.

در مجموع، 26 فلسطینی به دلیل استنشاق گاز اشک آور تحت مداوا قرار گرفتند، 12 فلسطینی با گلوله پلاستیکی مجروح شدند، 23 فلسطینی مورد اصابت گلوله جنگی و چهار نفر هدف حمله فیزیکی قرار گرفتند.

به گفته منابع، شهرک‌نشینان به حدود 900 درخت زیتون در اراضی فلسطینی در نزدیکی شهرک‌های غیرقانونی صهیونیست‌ها آسیب رسانده‌اند.

این منابع توضیح دادند که مقامات صهیونیست 57 ساختمان را در قدس شرقی و کرانه باختری اشغالی، از جمله 17 خانه را تخریب، مصادره یا ساکنان را مجبور کردند که به بهانه عدم دریافت مجوزهای ساخت رژیم صهیونیستی، آنها را تخلیه کنند.

13 مورد از این سازه‌ها توسط اهداکنندگان به عنوان کمک‌های بشردوستانه ارائه شده بود.

در نتیجه، 44 فلسطینی از جمله 22 کودک آواره شدند و زندگی حدود دو هزار نفر دیگر تحت تأثیر قرار گرفت.

یک مرکز تحقیقاتی فلسطینی به تازگی اعلام کرد که نیروهای اشغالگر صهیونیست در سال 2022 در تلاش برای گسترش شهرک‌های غیرقانونی خود در کرانه باختری و قدس شرقی، 950 خانه فلسطینی را تخریب و هزاران کیلومتر مربع زمین را مصادره کردند.

مرکز تحقیقات زمین که در فلسطین فعالیت می‌کند، در گزارش سالانه خود درباره «نقض حقوق اسرائیل علیه زمین و مسکن فلسطین برای سال 2022» اعلام کرد که نیروهای صهیونیستی همچنین حدود 19 هزار درخت را که بیشتر آنها درختان زیتون بودند، آتش زدند، ویران کردند یا به آنها حمله کردند.

رژیم اشغالگر صهیونیست در سال گذشته میلادی 114 طرح شهرک‌سازی جدید در اراضی فلسطینی صادر کرد و ساخت بیش از نیمی از آنها را آغاز کرده و حدود دو هزار و 220 واحد مسکونی جدید برای شهرک نشینان ساخته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *