رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بوکسور‌های جوان از نظر فنی ضعیف هستند/ اجازه ندارم در خصوص شورای فنی صحبت کنم/ کادر فنی تیم ملی ۴ سال زمان لازم دارد

12:37 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۹۱۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
مربی تیم ملی بوکس گفت: متاسفانه بوکسور‌های جوان ما از نظر فنی ضعیف هستند و باید در اردوی تیم ملی بزرگسالان اصول اولیه را به آنها آموزش دهیم.

علی مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص اینکه چرا سالهاست بوکسور سنگین‌وزن استانداردی در تیم ملی وجود ندارد، اظهار داشت: مشکل اصلی به پایه‌ها و کمبود امکانات مربیان سازنده در شهرستان‌ها برمی‌گردد. وقتی در رده سنی پایه سازندگی وجود نداشته باشد، مربیان تیم ملی مجبور هستند به بوکسور‌های باتجربه تکیه کنند و همین موضوع باعث می‌شود بوکسور‌های جوان همیشه پشت خط بمانند.

وی افزود: اگر بتوانیم در هر وزن سه یا چهار بوکسور خوب داشته باشیم و آنها را در رقابت‌های بین المللی مختلف محک بزنیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بوکسور‌های جوان‌تر در میادین بزرگ نتایج قابل قبولی کسب کنند.

مربی تیم ملی بوکس با اشاره به اینکه بوکسور‌های جوان ایران از نظر فنی بسیار ضعیف هستند، تصریح کرد: متاسفانه این یک حقیقت است که خیلی از بوکسور‌ها در اردوی تیم ملی بزرگسالان آموزش‌های اولیه می‌بینند و این موضوع خیلی ما را از نظر فنی عقب می‌اندازد. سالهاست که بوکس ایران با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کند و تا زمانی که در بخش پایه برنامه‌ریزی نداشته باشیم این مشکل ادامه خواهد داشت.

قهرمان سابق بوکس آسیا تصریح کرد: من اجازه ندارم در خصوص شورای فنی صحبت کنم، چون سخنگوی این شورا علیرضا استکی است، اما در جلسه‌ای که داشتیم در خصوص شرایط تیم‌های پایه صحبت شد و باید بپذیریم که در این بخش ضعیف هستیم. امثال من و جاسم دلاوری تا مدت‌ها برای بوکس ایران مدال‌آوری کردیم، اما بعد از ما هنوز شاهد خلاء بزرگی در سنگین وزن هستیم که باید برطرف شود.

مظاهری ادامه داد: با این شرایط وقتی یک مربی برای تیم ملی انتخاب می‌شود باید حداقل ۴ سال به او زمان داد تا بتواند تیم خود را آماده کند. امیدوارم فدراسیون، شورای فنی و رسانه‌ها به ما کمک کنند تا بتوانیم در آرامش برنامه‌های خود را پیش ببریم.

وی در واکنش به این سوال که آیا بوکسور‌های فعلی کشورمان می‌توانند سهمیه المپیک کسب کنند، اظهار داشت: می‌دانیم که از نظر فنی فاصله زیادی با بهترین‌های دنیا یا حتی آسیا داریم، اما اگر برنامه کادر فنی اجرا شود، می‌توانیم در راه کسب سهمیه المپیک توکیو موفق باشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *