تخمین خسارت ۴.۵ میلیارد تومانی به تجهیزات برق مناطق سیل زده / برق رسانی به دو روستا امکان پذیر نیست

11:24 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۸۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب استان مازندران رقم تخمینی خسارت به مناطق سیل زده را ۴.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم ممکن است با اعزام کارشناس به مناطق مختلف افزایش یابد.

کیوان فرح‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان مازندران گفت: در اثر بارندگی شدید باران تغییر شرایط جوی از روز جمعه تعداد زیادی از مناطق غربی استان با خاموشی روبرو شدند که با تلاش نیرو‌های توزیع برق تا آخر وقت روز جمعه هر منطقه‌ای که امکان رفت و آمد به آن نقطه وجود داشت برقرار شدند.

وی افزود: به دلیل شدت بالای سیل برخی از مناطق جمله رامسر و تنکابن با آسیب جدی روبرو شدند به طوریکه سیل تمام راه‌های دسترسی به این مناطق را تخریب کرده و امکان خدمات رسانی و تعمیر تجهیزات را با مشکل روبرو کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب استان مازندران با بیان اینکه هنوز امکان برق رسانی به برخی از روستا‌ها وجود ندارد عنوان کرد: برق رسانی به برخی مناطق به دلیل شدت آسیب‌ها نیاز به تجهیزات و جرثقیل دارد که این امر با رفع مشکل دسترسی سریعا رفع خواهد شد.

فرح‌زاد در ادامه به روستا‌های بدون دسترسی استان مازندران اشاره کرد و گفت: امکان برق رسانی به روستا‌های پل‌طان، مهاجر آباد و یوسف آباد به دلیل آنکه سیلاب پل‌های ارتباطی آن‌ها را تخریب کرده وجود نداشت که تا آخر وقت روز گذشته با بازکردن راه‌های ارتباطی جدید برق رسانی انجام شد. 

وی افزود: در منطقه رامسر دو روستای گالش محله و شستا هنوز برق رسانی نشده است که به محض بازشدن راه‌های ارتباطی برق رسانی انجام خواهند شد. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب استان مازندران رقم تخمینی خسارت به مناطق سیل زده را ۴.۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: رقم خسارت تقریبی است و با اعزام کارشناس به مناطق آسیب دیده ممکن است بیشتر شود.

فرح‌زاد در ادامه به تجهیزات آسیب دیده در مناطق غرب مازندران اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۲۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۵ دستگاه پست زمینی و هوایی دچار آسیب شده است.

وی در انتها تصریح کرد: به دلیل بالا بودن سطح آب، برق برخی مناطق عمدا قطع شد تا بعد از بررسی ایمنی تجهیزات، برق رسانی انجام شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *