ضرورت استفاده از کارت سوخت برای بنزین

10:42 - 15 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۸۰۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
روند صعودی مصرف حامل‌های انرژی در کشور همواره یکی از مسائل پیش روی مسئولین این حوزه بوده که در ماه های اخیر در خصوص بنزین این افزایش قابل تامل‌تر گزارش شده است.
حامل انرژیبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، افزایش بی رویه مصرف سوخت در کشور یکی از معضلات موجود در حوزه انرژی شناخته شده که در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.
 
آسیب شناسی در خصوص دلایل افزایش مصرف انرژی شامل الگوی نامناسب مصرف با توجه به عادات رفتاری مصرف کننده، قیمت پایین‌تر از ارزش واقعی آن و استفاده از وسایل غیر استاندارد با مصرف انرژی بالا به عنوان اصلی‌ترین دلایل شناخته شده است.
 
در این میان مصرف بنزین به دلیل اهمیت آن بیش از سایر حامل‌ها در مرکز توجه قرار گرفته و میزان مصرف آن به صورت منظم مورد پایش قرار می‌گیرد که این بررسی‌ها نشان از اوج گیری مصرف دارد.
 
این افزایش تا حدی بوده که مجددا صحبت استفاده از کارت سوخت را به زبان‌ها انداخته تا با استفاده از این راهکار میزان مصرف با ارقام دقیق مدیریت شود.
 
در کنار استفاده از کارت سوخت، راهکار‌های دیگری نیز از سوی کارشناسان این حوزه بیان می‌شود، محمدعلی صادقی در گفت‌وگو با ، در خصوص راهکار‌های کاهش مصرف سوخت در کشور گفت: استان‌های مختلف میزان مصارف متفاوتی با هم دارند که در این راستا می‌توان با استفاده از کارت سوخت مصارف را مورد مدیریت قرار داد.
 
وی افزود: در این راستا اهمیت توجه و مدیریت مصرف سوخت در استان‌های مرزی دو چندان می‌شود و علاوه بر آن شرایط سوختی فرامرزی نیز می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد.
 
کارشناس حوزه انرژی تصریح کرد: بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد قاچاق سوخت به برخی کشور‌های همسایه بیشتر از سایر کشورهاست که این امر مدیریت قوی‌تر مسئولین حوزه سوخت را در این مناطق می‌طلبد.
 
صادقی به تفاوت قیمت سوخت در داخل کشور و خارج کشور اشاره و بیان کرد: این جذابیت بالا، دلیلی برای خروج غیرقانونی حامل‌های انرژی از کشور می‌شود که در راستای کاهش این جذابیت باید قدم برداشت.
 
کارشناس حوزه انرژی اظهار کرد: تنوع منابع مصرفی انرژی در حوزه سوخت زیاد است که می‌توان بار مصرفی را در انواع آن تقسیم کرد و با برنامه ریزی بیشتر با سوخت‌هایی مانند سی ان جی، گازوئیل برخورد کرد.
 
آنچه مشخص است، مدیریت مصرف یکی از ضروریات دنیای امروز به حساب می‌آید تا با تغییر الگوی مصرف از هدر رفت آن جلوگیری به عمل آید و در نتیجه آن شاهد افزایش بهره وری در حوزه انرژی باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *