باید دید سازوکار اروپایی‌ها چقدر رضایت بخش است و می‌تواند مشکلات را حل کند

20:23 - 14 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۷۶۷
دسته بندی: سیاست
رییس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: باید دید سازوکاری که اروپا ارائه می‌کند، چقدر رضایت بخش خواهد بود و در عمل تاچه حد می‌تواند مشکلات راحل کند.

سیدکمال خرازی در حاشیه نشست مشترک با رییس موسسه مطالعات امنیتی و اروپایی و اتریش در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوال میزان درباره تضمین عینی و عملی اروپایی‌ها برای عمل به مفاد برجام بدون آمریکا بیان داشت: باید راهکار‌ها ارایه شود تا بتوانیم در این باره نظر دهیم.

وی ادامه داد: این طور که خانم موگرینی گفته است، سازکاری ارائه کرده اند که می‌تواند بخشی از مسائل راحل کند. همچنین قضیه نفت و تجارت با ایران ادامه پیدا کند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت: باید دید این سازوکاری که هست برای ما چقدر رضایت بخش خواهد بود و در عمل می‌تواند مشکلات را حل کند.

وی در پاسخ به سوالی درباره لایحه cft اظهار کرد: در صورتی که این لایحه تصویب شود با شرایطی که ایران می‌گذارد و خطوط قرمزی که بیان می‌کند، می‌تواند جلوی سو استفاده‌ها رابگیرد و در جهت عادی شدن روابط مالی و اقتصادی کمک کننده باشد.

خرازی اضافه کرد: البته ما به این مکانیسم‌ها خیلی امیدوار نیستیم که چه تحولی را ایجاد می‌کند، اما نشان دهنده این است که باید بیشتر به خودمان و منابع مان متکی باشیم.

وی درباره همکاری ایران باچین و روسیه بویژه درباره خرید نفت نیز اظهار داشت: اگر منظور وابستگی به اینهاست جزو سیاست ما نیست، اما در دنیای سیاست منافع مشترکی وجود دارد که کشور‌ها می‌توانند باهم کار کنند.

رییس شورای راهبردی روابط خارجی بیان داشت:چین و روسیه مادامی که منافع داشته باشند همکاری می‌کنند، اما ما معتقدیم این وابستگی نباید ایجاد شود.

وی درباره واحد مبادلات مالی بین کشور‌ها نیز گفت: صحبت‌هایی با طرف روسی و چینی انجام شده که اکر انجام شود به گسترش روابط کمک می‌کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *