دشمن در جنگ ترکیبی خود علیه ملت ایران، ترفندهای مختلفی را به کار گرفته است/ یکی از ترفندها ایجاد دودستگی و اختلاف بین صفوف مردم و علما است

10:15 - 12 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۷۵۶۸
رئیس قوه قضاییه گفت: شهید سلیمانی در میدان جنگ آنچنان در مقابل دشمن سخت بود، تاکتیتک و هدف داشت که دشمن ناچار به تحسین از او زبان گشود. آمریکا تصریح می‌کند خطرناک‌ترین دشمن من ژنرال سلیمانی است.

خبرگزاری میزان_به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، در آستانه سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، آیین تقریب روحانیت و مقاومت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا و اقشار مختلف مردم و روحانیون کرمان در مصلی این شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای طی سخنانی در این مراسم ، با تبیین و تشریح شخصیت ذوابعاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی دین را خوب شناخت و خوب بدان عمل کرد و در راه خدا ، مخلصانه جهاد کرد و خداوند نیز برای او سنگ تمام گذاشت.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد : شهید حاج قاسم سلیمانی، در تدبیر و شجاعت و بکارگیری فنون مختلف نظامی، سرآمد و متبحر بود، اما آنچیزی که حاج قاسم را درخشان کرد و از مرزبندی‌های مرسوم فراتر برد، تعبد و تشرع و معنویت و خلوص حاج قاسم بود.

رئیس دستگاه قضا بیان داشت : حاج قاسم شبانگاهان به سان عارفان و اهل سلوک ، به مناجات خاضعانه و خاشعانه با معبود مشغول بود و روزها دلیرانه با اتخاذ بهترین راهبردها و تاکتیک‌های نظامی در میدان نبرد با دشمنان خدا و ظالمان ، می‌رزمید و ترس و هراسی از دشمنان نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به مختصات جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ و اهداف رژیم غاصب صهیونسیتی از این جنگ و حمله به لبنان ، گفت : صهیونیست‌های غاصب با حمایت تمام و کمال شیطان بزرگ آمریکا و با بکارگیری پیشرفته‌ترین امکانات و تجهیزات نظامی و اطلاعاتی ، به زعم باطل خودشان درصدد نابود کردن حزب‌الله لبنان بودند اما بزرگمردانی نظیر حاج قاسم و سید حسن نصرالله با ایمانی که به وعده نصرت الهی داشتند، دشمن صهیونیستی را شکست دادند.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت : حاج قاسم سلیمانی در جنگ ۲۲ روزه اسرائیل علیه مردم مظلوم غزه نیز به یاری و مساعدت فلسطینیان مظلوم پرداخت تا نشان دهد اصل و اساس تفکر مکتبی او ، حمایت از مظلومان و مستضعفین است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با تبیین و تشریح اهداف دشمنان جهان اسلام از ایجاد گروه تروریستی تکفیری داعش ، اظهار داشت : شکست داعش با تدابیر و مجاهدت‌های حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش فقط شکست یک گروه تروریستی تکفیری نبود، بلکه شکست و هزیمت آمریکا و اسرائیل بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به رسالت امروزی که همه مسئولان و مردم و شیفتگان مکتب شهادت دارند، گفت: زیست ما و رفتار و عمل ما باید منطبق با زیست و رفتار و عمل حاج قاسم سلیمانی باشد، صرف تمجید و تحسین از مجاهدت‌های خالصانه و دلیرانه آن شهید والامقام کافی نیست.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت : شهید حاج قاسم سلیمانی، یار دلسوخته مردم و نظام و رهبری بود و در همه صحنه‌ها و میادین اعم از صحنه‌های نظامی، اجتماعی، فرهنگی، اطلاعاتی، امنیتی، رسانه‌ای و سیاسی ، مقتدرانه عمل می‌کرد.

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: امروز دشمنان ما بیش از گذشته از شهادت حاج قاسم سلیمانی هراس و وحشت دارند، چرا که می‌بینند در سومین سالگرد شهادت این سردار رشید اسلام، پویش‌های مختلفی با یاد و نام سیدالشهدای محور مقاومت، در سراسر جغرافیای جبهه مقاومت بخصوص ایران اسلامی ، ساری و جاری است.

رئیس عدلیه بیان داشت : در دستگاه قضایی نیز به همت مسئولان قضایی و شوراهای حل اختلاف و خیّرین و نیکوکاران در سراسر کشور ، آیین کمک به زندانیان محکوم مالی و جرائم غیرعمد در حال برگزاری است و تاکنون قریب به سه هزار زندانی واجد شرایط که غالباً خانواده‌های آنها در مضیقه هستند ، از تأسیسات ارفاقی بهره‌مند شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پایان خاطرنشان کرد : دشمن در جنگ ترکیبی خود علیه ملت ایران، ترفندهای مختلفی را به کار گرفته است که یکی از این ترفندها ایجاد دودستگی و اختلاف بین صفوف مردم و علما است، لذا باید خیلی مراقب بود و سلوکی همچون سلوک حاج قاسم داشت؛ در دو سه ماه اخیر نیز شیطنت‌های دشمن راه به جایی نبرد و دشمن به اغراض شوم خود نرسید.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه شهید سلیمانی نسبت به همه مردم دلسوز بود و برای او تفاوت‌های قومی و دینی انسان‌ها مهم نبود، گفت:، حاج قاسم سلیمانی به مردم باور داشت و معتقد بود رکن اساسی هر تحولی مردم هستند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *