شرکت‌های لیزینگ بهترین ابزار برای فروش عادلانه خودرو و حذف واسطه‌گری‌

16:28 - 11 دی 1401
کد خبر: ۴۵۷۶۹۰۱
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
مدیرعامل واسپاری سپهر صادرات گفت: لیزینگ می‌تواند به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند تنظیم بازار نقش کلیدی را درکنترل قیمت‌ها و حذف دلال بازی از بازار خودرو ایفا کند.

خبرگزاری میزان _ حامد کارگر سامانی، مدیر عامل شرکت واسپاری سپهر صادرات، با اشاره به توانایی شرکت‌های لیزینگ برای کنترل بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها گفت: لیزینگ می‌بایست به عنوان یک ابزار مهم برای توسعه فروش کنترل قیمت‌ها، فروش عادلانه و حذف دلال بازی به شمار رود اما در کشور ما که اتفاقا درحوزه تولید و عرضه خودرو تناسب وجود ندارد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای لیزینگ‌های کشور برای کنترل بازار خودرو اظهار کرد: شرکت‌های لیزینگ بهترین ابزار برای فروش عادلانه خودرو و حذف واسطه‌گری در این شرایط است به نحوی که اگر سند خودرو در رهن شرکت‌های لیزینگ باقی بماند و تا پایان اقساط امکان نقل و انتقال سند خودرو فراهم نباشد قطعا بسیاری از دلال بازی‌ها در این بازار از بین می‌رود و خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی می‌رسد.

سامانی همچنین از راهکارهای ارائه شده برای تنظیم بازار خودرو در ماه‌های اخیر انتقاد کرد و گفت: قرعه‌کشی و فروش مرحله‌ای هم نتوانسته راهکار مناسبی برای تنظیم بازار خودرو باشد چرا که هنوز هم شاهد ثبت‌نام‌های چند میلیونی متقاضیان و اختلاف قیمت‌های نامتعارف در بین کارخانه و بازار خودرو هستیم.

وی با اشاره به عرضه خودرو در بورس کالا بیان کرد: عرضه یک کالا در بورس موجب رونق رقابت می شود اما ما در مورد خودرو مشکل رقابت و رونق نداریم بلکه مشکل اصلی نحوه توزیع مناسب و عادلانه خودرو هست که قطعا عرضه آن در بورس هم نمی‌تواند چندان موفق و موثر عمل کند.

سامانی ادامه داد: با عرضه خودرو در بورس چه تضمینی وجود دارد که همه به اینترنت به سرعت دسترسی داشته باشند و از آن مهم‌تر چه تضمینی هست تا خودرو به صورت عادلانه بین استان‌های مختلف کشور عرضه و توزیع شود. این در شرایطی است که در بسیاری از شهرهای کوچک و روستاها اصلا دفتر کارگزاری بورسی وجود ندارد تا مردم ثبت نام کنند و امکان خرید خودرو از بورس را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت واسپاری سپهر صادرات بیان کرد: سالهاست که منابع عظیمی از دولت صرف حمایت از صنعت خودرو می‌شود اما مشخص نیست این منابع با چه هدفی و چه ساز و کاری در خودروسازان توزیع می‌شود که نتیجه بعد از سال‌ها حمایت امروز این شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: یکبار هم که شده صندوق توسعه ملی به جای حمایت از تولید اینبار از مصرف‌کننده حمایت کنند و منابع خود را برای تنظیم بازار خودرو در اختیار شرکت‌های لیزینگ قرار دهد تا خودرو با نرخ بهره کم به دست مشتری واقعی برسد و از این طریق هم مردم منتفع شوند هم از تولید داخلی حمایت شود و با تکیه بر واردات خودرو فروش از طریق شرکت‌های لیزینگ و تاکید بر واردات خودرو کار کرده.

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *