روسیه در حال تقویت توانایی خود برای درگیری‌های زیر دریاست

12:20 - 14 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۵۸۱
یک دریاسالار ارشد آمریکا در اروپا می‎گوید گه نگران ناوگان زیردریایی جدید و پیشرفته روسیه است.
روسیه در حال تقویت توانایی خود برای درگیری‌های زیر دریاستبه گزارش گروه بین الملل ، آدام جیمز فوگو دریاسالار ارشد آمریکا در اروپا می‎گوید که نگران ناوگان زیردریایی جدید و پیشرفته روسیه است.

فرمانده نیروی دریایی آمریکا در اروپا به خبرنگاران حاضر در مقر پنتاگون مدعی شد: "نیرو‌های روسیه می‌دانند که توان هواپیما‌ها و ناوهایشان در حد و اندازه آمریکا نیست و بنابراین مشغول تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری بر روی حوزه زیر دریا هستند. "

وی افزود: "آن‌ها نیروی دریایی و زیردریایی آمریکا را چالشی برای خود می‌بینند. "

فوگو با تاکید بر عدم اهمیت توانایی‌های روسیه تنها نگرانی خود را پیشرفت از این کشور در زمینه توسعه زیردریایی و موشک‌های کروز اعلام کرد.
 
وی همچنین گفت: "روسیه در حال حاضر شش زیردیایی دیزلی-الکتریکی در دریای سیاه و شرق مدیترانه دارد. ما شاهد تولید زیردریایی‌ها و کشتی‌ها در این کشور هستیم و من بیشتر درخصوص درگیری‌های زیر دریا نگران هستم."

وی با اذعان به افزایش سرمایه گذاری‌ها با هدف افزایش قابلیت‌های تسلیحات ضد زیردریایی توسط آمریکا و متحدانش ادامه داد: "این نگرانی من و همه شرکای ما در ناتو است. ما باید از شرایط روسیه در هر مرحله اطلاع داشته باشیم."

فوگو همچنین از مانور آتی ناتو که در ۲۵ اکتبر با حضور ۴۵۰۰۰ نظامی کشورهای عضو ناتو و سوئد و فنلاند برگزار می‌شود، خبر داد. این مانور که به ادعای فوگو بزرگترین مانور نظامی ناتو از سال ۲۰۰۲ است، در نروژ انجام خواهد شد. در این رزمایش ۱۵۰ هواپیما، ۶۰ کشتی و ۱۰ هزار وسیله نقلیه جنگی شرکت خواهند داشت.

فوگو ضمن اعلام دعوت از روسیه برای مشاهده این تمرین نظامی براساس توافقنامه‌های بین المللی گفت این مانور می‌تواند پیام بازدارندگی به دشمنان احتمالی ارسال کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *