چه کنیم بچه‌ها از رفتن به آرایشگاه نترسند؟

9:58 - 14 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۵۲۵
یک مشاور خانواده و کودک گفت: برای کمتر شدن ترس کودک از آرایشگاه، زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنید.
چه کنیم بچه‌ها از رفتن به آرایشگاه نترسند؟به گزارش گروه فضای مجازی ، سیدعبدالله احمدی‌قلعه مشاور خانواده و کودک اظهار کرد: برخی کودکان همیشه هنگام رفتن به آرایشگاه و یا کوتاه کردن موهای‌شان گریه سر می‌دهند، جیغ می‌کشند و با تکان دادن سر به آرایشگر اجازه این کار را نمی‌دهند. نتیجه ممکن است عصبانیت والدین، کلافگی آرایشگر و در نهایت مو‌هایی نه چندان یک‌دست باشد. دلایل متفاوتی برای این ترس و ناخرسندی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌تواند صدای ماشین موتراش، ترس از تیغه‌های قیچی و دیدن خود در آینه باشد.

این مشاور با تاکید بر این‌که برای کاهش ترس کودک از آرایشگاه، باید از آرایشگری مهربان و صبور کمک بگیریم و به ترس‌های فرزندمان دامن نزنیم، ادامه داد: وجود ترس و نگرانی از آرایشگاه برای برخی کودکان کاملا طبیعی است، ولی می‌توان با به‌کارگیری راه‌حل‌هایی، این مسئله را به موضوعی شیرین و قابل هضم تبدیل کرد. یکی از اولین راهکار‌ها این است که فرزندمان حس کند ترسش را درک می‌کنیم، در غیر این صورت رفتار‌های او بدتر شده و یک کوتاهی ساده مو می‌تواند برای خودش، والدین و البته آرایشگر، به شکنجه تبدیل شود.وی افزود: بیشتر باید سمت آرایشگری برویم که با روحیه بچه‌ها آشنایی دارد و زود کلافه و عصبی نمی‌شود. همچنین باید زمان مناسبی را برای این کار انتخاب کنیم. معمولا زمانی که بچه‌ها مشغول تماشای کارتون و بازی با تبلت هستند و یا دارند صحبت می‌کنند و سرشان گرم است، زمان خوبی است. البته به این شرط که مزاحم حرف زدن یا تماشای کارتون و یا بازی‌شان نشویم.

احمدی‌قلعه تصریح کرد: باید از یک سیستم جایزه‌ای استفاده کنیم که برای کودک جذابیت داشته باشد. البته زیاده‌روی در این مورد می‌تواند توقع کودک را بالا ببرد. برای آن‌ها که کوتاهی بلدند، بازی کردن در حمام و هم‌زمان کوتاه کردن موها، می‌تواند راه‌حل خوبی باشد. علاوه بر این، والدین نیز باید آرامش خود را حفظ کنند و این کار را به یک تفریح تبدیل کنند. کافی است قدری خلاق بوده و از کوره در نروند.این مشاور خانواده و کودک یادآور شد: روش‌های دیگر از جمله آواز خواندن با یکدیگر و تعریف قصه‌هایی از کوتاه کردن مو نیز می‌تواند موثر باشد. می‌توان از خود کودک نیز کمک گرفت؛ چراکه درگیر کردن او در این کار ممکن است کوتاهی را برایش لذت‌بخش کند. علاوه بر این والدین می‌توانند به طور هم‌زمان کمی از مو‌های عروسک فرزندشان را نیز کوتاه کنند. استفاده از قیچی‌های رنگی نیز ممکن است برای کودک ترغیب‌کننده باشد.

احمدی‌قلعه خاطرنشان کرد: اگر والدین همه این موارد را رعایت کردند، اما هنوز هم فرزندشان از کوتاهی موهایش می‌ترسد، بهتر است ترس او را با اجبار بیشتر نکنند و بگذارند تا موهایش کمی بلندتر شود. شاید بعد از مدتی استرس او درباره این کار کمتر شده و بتوانند موهایش را کوتاه کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *