اروپایی ها باید بر تعهدات خود در توافق هسته ای ایران ایستادگی کنند

12:29 - 13 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۳۸۰
ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه گفت اروپایی ها باید در مورد توافق هسته ایران، بر تعهدات خود ایستادگی کنند.
اروپایی ها باید بر مواضع خود در مورد برجام ایستادگی کنندبه گزارش گروه بین الملل و به نقل از اسپوتنیک، ژان کلود یانکر رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز جمعه گفت: "اروپا در مورد توافق هسته ایران، باید بر مواضع خود ایستادگی کند."

رئیس کمیسون اتحادیه اروپا روز جمعه بر پایبندی این اتحادیه به توافق هسته‌ای ایران تاکید و اعلام کرد اروپا باید بر مواضع خود در این مورد ایستادگی کند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع اتهام کشور‌های اروپایی علیه روسیه در زمینه جاسوسی سایبری اشاره کرده و گفت:" امنیت اتحادیه اروپا در بلند مدت تنها با همکاری روسیه به دست خواهد آمد. "

روز گذشته پس از آن که وزارت خارجه انگلیس سرویس اطلاعاتی روسیه را به حملات سایبری علیه نهاد‌های سیاسی، شرکت ها، رسانه‌ها و مراکز ورزشی انگلیس متهم کرد، وزارت دفاع هلند نیز اعلام کرد در ماه آوریل سال جاری چهار شهروند روسیه دارای گذرنامه دیپلماتیک را به دلیل تلاش برای حملات سایبری از این کشور اخراج کرده است.

متعاقب ادعا‌های هلند و انگلیس، ناتو خواستار تغییر رفتار روسیه شد. وزارت خارجه روسیه در واکنش به این اتهامات اعلام کرد مسکو چنین کاری نکرده و نخواهد کرد، زیرا دلیلی برای انجام آن ندارد.

اتحادیه اروپا پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای ایران که توسط چین، فرانسه، آلمان، انگلیس، اتحادیه اروپا، روسیه، ایران و آمریکا در سال ۲۰۱۵ به امضا رسیده بود، ضمن اعلام پایبندی خود به این توافق به طور گسترده ترامپ را به دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران مورد انتقاد قرار داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *