به دنبال مکانیزمی برای ادامه همکاری شرکت‌های روسی با ایران هستیم

11:01 - 12 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۲۳۱
الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با تاکید بر مخالفت مسکو با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد روسیه به دنبال مکانیزمی برای ادامه همکاری شرکت‌های روسی با ایران است.
به گزارش گروه بین الملل و به نقل از ریانووستی، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه با تاکید بر مخالفت مسکو با تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اعلام کرد روسیه به دنبال مکانیزمی برای ادامه همکاری شرکت‌های روسی با ایران است.

وزیر انرژی روسیه در حاشیه اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه که در مسکو در حال برگزاری است، اظهار داشت این کشور به دنبال مکانیزمی است تا شرکت‌های روسی به همکاری خود با ایران بدون آسیب دیدن از تحریم‌های احتمالی از سوی آمریکا ادامه دهند.

وی ادامه داد: " بدون تردید لازم است از منظر حقوقی روند اوضاع و مکانیزم لازم برای ادامه همکاری با ایران مورد بررسی قرار گیرد تا شرکت‌های ما از تحریم‌های احتمالی آمریکا علیه ایران آسیب نبینند. در حال حاضر ما مشغول بررسی این مسئله و یافتن ابزار و مکانیسم‌های مناسب در این رابطه هستیم. "

نوواک بار دیگر بر مخالفت شدید روسیه با تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد.
 
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز طی سخنانی در مراسم افتتاحیه هفته انرژی در این کشور اعلام کرده بود اقدامات آمریکا علیه ایران به اقتصاد جهانی آسیب می‌رساند.

پوتین درباره ساز‌وکار اروپا برای ادامه تجارت با ایران گفت که این اقدام با تاخیر انجام شده، اما بهتر از آن است که هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگیرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *