پوتین: در آینده نزدیک عملیات نظامی در ادلب انجام نخواهد شد

23:23 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۱۹۵
رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه تصریح کرد در آینده نزدیک هیچ عملیات نظامی در ادلب سوریه انجام نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل ،رئیس جمهور روسیه چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری تصریح کرد در آینده نزدیک هیچ عملیات نظامی در استان «ادلب» سوریه انجام نخواهد شد. 

  به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در دیدار با «سباستین کورز» صدراعظم اتریش گفت که هدف نهایی، صلح و نه جنگ است. 

 وی در این نشست خبری در سنت پترزبورگ گفت: «هیچ گونه اقدام نظامی را در این منطقه در آینده پیش‌بینی نمی‌کنم، ما خواستار نبرد در منطقه نیستیم. آنچه ما می‌خواهیم دستیابی به صلح است و ابزارهایی که انتخاب کرده‌ایم تاکنون موثر بوده‌اند.»

 پوتین همچنین گفت که رویکرد بشردوستانه در ادلب بایستی بر کمک به افراد متمرکز باشد، خواه آنها در اراضی تحت کنترل دولت سوریه زندگی کنند و یا اراضی معارضین. 

پوتین گفت: «واقعا نباید جایی که این مردم زندگی می‌کنند اهمیتی داشته باشد. لازم است به آنها کمک شود. آنها نباید رنج بکشند.» 

رئیس جمهور روسیه همچنین از آمادگی اتریش برای پیوستن به تلاش‌های بشردوستانه در سوریه سخن گفت.

پوتین همچنین گفت که تلاش‌های «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه سازنده بوده است. او گفت ایده ایجاد منطقه غیرنظامی را اردوغان پیشنهاد کرده است.  

رئیس جمهور روسیه گفت: «ما با شرکای ترکیه‌ای همکاری نزدیک داریم و شاهدیم که آن‌ها این توافقات را بسیار جدی می‌گیرند.»

وزیر خارجه سوریه  چند روز قبل در دیدار با همتایان روسی و چینی خود در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که ادلب نباید دست بیگانه بماند و قانون اساسی را مردم سوریه باید بررسی کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *