نرخ خرید تضمینی گندم باید با ۳۰ درصد افزایش قیمت تعیین شود

13:05 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۰۲۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «کشاورزی، آب و منابع طبیعی» مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم قطعا باید در مقایسه با سال گذشته ۳۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد.
نرخ خرید تضمینی گندم باید با ۳۰ درصد افزایش قیمت تعیین شودعلی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به عدم اعلام نرخ خرید تضمینی گندم از سوی دولت گفت: طبق قانون دولت باید تا قبل از شهریورماه قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام می‌کرد، اما این نرخ هنوزا علام نشده است.

وی تصریح کرد: در همین زمینه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیگیری‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است البته وزارت جهاد کشاورزی پیشتر قول داده بود که تا قبل از شهریور ماه این نرخ اعلام و میزان رشد قیمت نسبت به سال قبل هم در این نرخ جدید در نظر گرفته شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید قیمت پیشنهادی نرخ تضمینی گندم بر اساس نرخ تورمی که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، در نظرگرفته شود.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته هیچ گونه رشد قیمتی در بخش خرید گندم نداشته‌ایم، اظهار داشت: عدم افزایش نرخ رشد گندم باید جدی گرفته شود و این نرخ قطعا باید با احتساب سه سال نرخ گذشته تعیین و به شورای اقتصاد پیشنهاد شود.

شاعری با بیان اینکه گندم یک کالای استراتژیک در اقتصاد ایران است گفت: موظفیم با ابزار‌های اقتصادی خود تا جایی که می‌توانیم از کشاورزان حمایت کنیم.

وی بیان داشت: دولت درباره عدم اعلام نرخ تضمینی گندم تخلف کرده است وقطعا این کار به صلاح کشاورزان واشتغال داخلی نیست.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیگیری‌های خود را درباره اعلام نرخ تضمینی گندم، ازسوی دولت را ادامه خواهد داد البته وزارت جهاد کشاورزی در این رابطه قول داده بود که به زودی این نرخ به شورای اقتصاد پیشنهاد شود، اما اگر این نرخ اعلام نشود کمیسیون مجددا پیگیری‌های خود را از سر خواهد گرفت.

شاعری تاکید کرد: نرخ تضمینی گندم قطعا باید در مقایسه با سال‌های گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته باشد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *