آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی غیرنظامی و اقلام دارویی ایران را متوقف کند/آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با کالا‌های بشردوستانه علیه ایران را متوقف کند

12:25 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۰۱۴
جلسه دادگاه لاهه درباره صدور قرار موقت شکایت ایران علیه آمریکا امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه و از ساعاتی پیش تشکیل شده است.

آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی غیرنظامی و اقلام دارویی ایران را متوقف کند/آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با کالا‌های بشردوستانه علیه ایران را متوقف کندبه گزارش گروه بین‌الملل ، جلسه دادگاه لاهه درباره صدور قرار موقت شکایت ایران علیه آمریکا امروز چهارشنبه ۱۱ مهرماه و از ساعاتی پیش تشکیل شده است.

براساس رای دیوان بین المللی دادگستری آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با کالا‌های بشردوستانه علیه ایران را متوقف کند.

بر اساس رأی دادگاه لاهه آمریکا باید اجرای همه تحریم‌های مرتبط با دارو، مواد غذایی و اقلام کشاورزی و خرید هواپیما‌های مسافربری و قطعات و خدمات مربوطه و انجام نقل و انتقالات مالی مرتبط با این مقولات را که در روز ۸ می‌اعمال کرده است، متوقف کند.

دادگاه لاهه همچنین اعلام کرد که آمریکا باید تحریم‌های مرتبط با حمل و نقل هوایی غیرنظامی و اقلام دارویی ایران را متوقف کند.

در بیانیه دادگاه لاهه همچنین آمده است که آمریکا باید درباره مجوز‌های صادر شده برای محصولات مورد نیاز ایران از جمله اقلام دارویی و هواپیمای مسافربری اطمینان دهد.

دادگاه بین‌المللی کیفری همچنین اعلام کرد که آمریکا نباید مانع رسیدن مایحتاج انسانی به ایران و حمل و نقل دریایی شود.

بر اساس رأی دادگاه لاهه در صدور مجوز مبادلات مالی و انتقال پول مرتبط با اقلام فوق‌الذکر نبایدهیچ مانعی ایجاد شود و طرفین باید از هر اقدامی که مناقشه را تشدید کرده و یا دامنه آن را گسترش داده وحل مناقشه را دشوارتر کنند، خودداری کنند.

در این بیانیه آمده است: تدابیر فوق الذکر موقت هستند و تا زمان حصول رأی نهایی دیوان، برای طرفین الزام‌آور خواهند بود.

دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد که تحری‌های آمریکا نباید امنیت پرواز‌های غیرنظامی ایران را به مخاطره بیندازد.

جلسه استماع شکایت ایران از آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری (لاهه)، با محوریت تجدید تحریم‌ها علیه ملت ایران که هم نقض برجام و هم نقض عهدنامه سال ۱۹۵۵ است، روز دوشنبه پنجم شهریور برگزار شد.

در جلسه مزبور، محسن محبی رئیس مرکز امور حقوق بین‌الملل ریاست جمهوری، به عنوان نماینده ایران، ضمن فرائت دادخواست جمهوری اسلامی ایران علیه آمریکا، موضوع شکایت ایران را اقدامات اخیر واشنگتن در اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران با وجود پایبندی به برجام عنوان کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *