رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اعتراض ۳ نماینده؛ ناآرامی صحن علنی حین بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا وارز

12:10 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۷۰۰۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
مجلس برای بررسی لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از نمایندگان نظرخواهی کرد و نمایندگان با توقف این لایحه در مجلس مخالفت کردند تا بررسی آن ادامه پیدا کند اما با اخطار یکی از نمایندگان، روند بررسی متوقف شد.
اعتراض ۳ نماینده؛ ناآرامی صحن علنی حین بررسی اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا وارزبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» در حالی امروز در دستور کار مجلس قرار گرفت که پیش از بررسی آن علی لاریجانی تاکید کرد  شورای نگهبان به روند بررسی این لایحه ایراد گرفته است.

لاریجانی تاکید کرد: روز گذشته در جلسه سران قوا در خصوص این لایحه صحبت شد. طبق قانون باید ابتدا قوه قضاییه این لایحه را به دولت ارائه می‌داد، اما دولت بدون اینکه نظر قوه قضاییه را بگیرد این لایحه را به مجلس ارائه داده است. بنابر این شورای نگهبان اذعان داشته که ایراد قانون اساسی به این لایحه وارد است.

مجلس برای بررسی لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از نمایندگان نظرخواهی کرد و نمایندگان با توقف این لایحه در مجلس مخالفت کردند تا بررسی آن ادامه پیدا کند. 
 
بررسی این لایحه با تصویب برخی از مواد آن انجام شد تا اینکه جهانبخش محبی نیا در رابطه با توقف این لایحه در مجلس اخطار قانون اساسی داد و تاکید کرد باید لایحه «اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» از دستور کار مجلس خارج شود چرا که شورای نگهبان ایراداتی را نسبت به آن داشته است.

علی مطهری که ریاست بخشی از جلسه علنی امروز مجلس را برعهده داشت این اخطار را وارد دانست و از نمایندگان درخواست کرد نسبت به اخطار قانونی اساسی محبی نیا نظر خود را اعلام کنند.  نمایندگان نیز با اخطار  محبی نیا مبنی بر توقف بررسی این لایحه در مجلس موافقت کردند.
 
اما این پایان ماجرا نبود و در ادامه برخی از نمایندگان از جمله نصرالله پژمانفر، حسینعلی حاجی دلیگانی و نادر قاضی پور در خصوص توقف این لایحه، اعتراض کردند. این سه نماینده که تاکید داشتند نباید هیئت رئیسه اخطار محبی نیا را وارد می‌دانست و آن را به رأی گیری می‌گذاشت با حضور در جایگاه ناطقان اعتراض خود را با فریاد‌های پی درپی نشان دادند به طوری که مجلس برای لحظاتی ناآرام شد و بسیاری از نمایندگان به دور این سه نماینده جمع شده بودند.

پژمانفر در انتقاد خود به هیئت رئیسه تاکید داشت که هیئت رئیسه قانون را رعایت نمی‌کند و این مسئله را بلند فریاد می‌زد. علی مطهری، اما در ادامه در پاسخ به پژمانفر گفت رأی گیری صبح درباره توقف این لایحه توسط رئیس مجلس رأی گیری استمزاجی بوده است لذا به همین دلیل اخطار محبی نیا وارد دانسته شده است.

با همه این تفاسیر مجلس برای دقایقی در حین نطق ناطقان جلسه علنی ناآرام بود و برخی از اعضای هیئت رئیسه با معترضان و منتقدان گفت‌وگو می‌کردند.

این در حالی بود که در همین حین مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس هم به صحن علنی مجلس وارد شد و علی مطهری اداره جلسه علنی مجلس را به پزشکیان واگذار کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *