هیچگونه مشکلی برای تامین کالا‌های اساسی وجود ندارد/ درخواست لاریجانی برای معرفی وزرای پیشنهادی کار و اقتصاد/ استیضاح ۴ وزیر در دستور کار مجلس است

10:34 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۶۹۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس، گفت: جهانگیری در جلسه غیرعلنی امروز مجلس تاکید داشت که برای رفع مشکلات کشور و تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم هیچ گونه مانع و کمبودی نداریم و نیازمندی‌های اساسی کشور تامین شده است.

//////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه در پایان نشست غیرعلنی مجلس که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور برگزار شد با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به مباحث مطرح شده در این جلسه غیرعلنی گفت: جهانگیری در جلسه غیرعلنی امروز مجلس تاکید داشت که برای رفع مشکلات کشور و تامین کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم هیچ گونه مانع و کمبودی نداریم و نیازمندی‌های اساسی کشور تامین شده است.

وی تصریح کرد: جهانگیری همچنین در این جلسه اشاره داشت که صادرات نفتی کشور به رغم همه شیطنت‌ها از تراز بودجه کشور فراتر رفته است و ما خوشبختانه همچنان مشتریان خاص نفتی خود را داریم.

نعمتی با اشاره به اظهارات جهانگیری درباره تشکیل کمیته تخصیص ارز اظهارداشت: آقای جهانگیری در این جلسه به صراحت اعلام کردند در این کمیته نیاز گروه‌های مختلف ارزی شناسایی و به ترتیب اولویت تخصیص داده می‌شود جهانگیری همچنین گفت ارز لازم برای تامین نیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دولت است و کنترل بازار ارز همچنان ادامه دارد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به طرح موضوع تفکیک سه وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: البته دو مورد از تفکیک‌ها در مجلس رای نیاورد، اما اخیرا تفکیک وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی درکمیسیون اجتماعی مجلس رای آورده و دردستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در این جلسه آقای لاریجانی از معاون رئیس جمهورخواست تا وزرای پیشنهادی اقتصاد و کار را به مجلس معرفی کند مجلس هفته آینده جلسه علنی دارد و هفته بعد از آن هم نوبت سرکشی به حوزه‌های انتخابیه است، اما اگر دولت امروز هم گزینه‌های پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند هیئت رئیسه از نمایندگان می‌خواهد یکی دوروز از وقت سرکشی از حوزه‌های انتخابیه را در مجلس قرار دهند، در غیر این صورت هم دولت می‌تواند از فرصت خود استفاده کند.

نعمتی با اشاره به طرح استیضاح وزرای کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت و معدن و تجارت گفت: استیضاح این وزرا در دستور کار مجلس قرار دارد.


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی درباره احتمال جابه جایی برخی از وزرا نیز گفت: رئیس جمهور اختیار دارد افراد خود را معرفی کند، ولی تا این لحظه بحث جا به جایی مطرح نشده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *