رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نحوه اقدام در ارتباط با مشکل محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال آخر خدمت

8:50 - 11 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۶۹۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به موجب تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی متوسط مزد یا حقوق برای محاسبه مستمری بازنشستگی عبارتست از:مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که براساس آن حق‌بیمه پرداخت گردیده ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه، تقسیم بر بیست و چهار.
نحوه اقدام در ارتباط با مشکل محاسبه حقوق بازنشستگی بر اساس میانگین ۵ سال اخر خدمتبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به موجب تبصره ماده ۷۷ قانون تامین اجتماعی متوسط مزد یا حقوق برای محاسبه مستمری بازنشستگی عبارتست از:مجموع مزد یا حقوق بیمه شده که براساس آن حق‌بیمه پرداخت گردیده ظرف آخرین دو سال پرداخت حق بیمه، تقسیم بر بیست و چهار.
 
اما به موجب ماده ۳۱ قانون برنامه پنجم توسعه (موضوع بخشنامه ۶۰ مستمری ها) از ابتدای سال ۹۰ چنانچه رشد حقوق و دستمزد اعلام شده در فهرست‌های پرداخت حق بیمه در دو سال آخر خدمت بیمه شدگان بیش از نرخ رشد طبیعی حقوق و دستمزد باشد، سازمان تامین اجتماعی مکلف به محاسبه مستمری برمبنای میانگین دستمزد پنج سال آخر خدمت بیمه شدگان شده است.
 
چنانچه فرد به میزان برقراری مستمری بازنشستگی معترض می‌باشد باید ابتدا اعتراض خود را به شعبه مربوطه اعلام کند تا شعبه رسیدگی و اعلام رای کند.
 
در صورتی که رای اعلام شده از سوی شعبه با خواسته بیمه شده متعارض باشد، فرد باید اعتراض خود را به ادارات تامین اجتماعی اعلام کند تا در کمیته سوابق اداری بررسی شود.
 
اگر بیمه شده در دو حالت مذکور نتیجه نگرفت می‌بایست از طریق طرح موضوع در دیوان عدالت اداری مطالبات خود را پیگیری نماید.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *