تاکید رئیس کل دادگستری استان فارس بر همکاری و تعامل مجموعه قضایی استان و صدا و سیمای مرکز فارس در راستای آگاهی بخشی و ترویج قانونمداری

21:13 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۸۷۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان فارس بر همکاری و تعامل مجموعه قضایی استان و صدا و سیمای مرکز فارس در راستای آگاهی بخشی و ترویج قانونمداری تاکید کرد و گفت: صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان حفظ امنیت در این ایام تلاش خوبی در امر شفاف سازی انجام داد.

خبرگزاری میزان - در نشست مشترک اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری استان و شورای معاونین صدا و سیمای مرکز فارس بر همکاری و تعامل دو مجموعه در راستای تحقق سند تحول قضایی در بخش آگاهی بخش و ترویج قانونمداری در جامعه تأکید شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در جمع مدیران قضایی و صدا و سیمای استان  بیان داشت: صدا و سیما به عنوان یکی از ارکان حفظ امنیت در این ایام تلاش خوبی در امر شفاف سازی انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه در حادثه حمله ترورسیتی به شاهچراغ (ع) از نزدیک شاهد تلاش های صدا و سیمای فارس در بخش های مختلف سیما ، خبر، صدا و فضای مجازی  برای اطلاع رسانی دقیق و شفاف از ابعاد این حادثه بودیم گفت: رسانه ملی و همچنین سایر رسانه های استان صدای مظلومیت شهدای شاهچراغ (ع) را به خوبی به دنیا رسانند اما لازم است این تلاش مستمراً در همه زمینه ها ادامه یابد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف اطلاعات حقوقی در میان مردم این موضوع را یکی از آسیب های موجود در وقوع جرائم و تشکیل پرونده های متعدد در دستگاه قضایی خواند و افزود: رسانه نقش ویژه ای در ارتقاء سطح آگاهی های حقوقی و پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی دارد .

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود : هدف گذاری دشمنان در تخریب بنیان خانواده و آسیب به ارکان فرهنگی جامعه به وضوح مشخص است که مقابله با این امر و جلوگیری از گسست خانواده ها در نتیجه همکاری و تعامل و تشکیل اتاق فکر های مشترک ثمر بخش خواهد بود.

وی موضوع مواد مخدر و چالش های اجتماعی ناشی از گسترش آن را از دیگر وارد مهم  و قابل طرح برای جامعه و مخاطبین ارزیابی و تصریح کرد: عمده جمعیت کیفری زندان ها را محکومین مواد مخدر تشکیل می دهند که این آمار توجه نهاد های مسئول در جهت آگاه سازی مردم نسبت به آثار زیان بار سوء مصرف مواد مخدر را مطالبه می کند.

رئیس کل دادگستری استان در نشست مشترک رسانه ملی و مجموعه قضایی استان بر مطالبه گری رسانه ها در خصوص اجرای قانون حد نگار و ثبت اراضی دولتی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: توجه مدیران به اجرای قانون حدنگار می تواند بخش قابل توجهی از پرونده های اختلافات اراضی و همچنین تعرض به اراضی ملی و دولتی را کاهش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی همچنین با اشاره به سوابق درخشان مجموعه قضایی فارس در حوزه صلح سازش پرونده ها و ابتکارات انجام شده در ترویج فرهنگ اسلامی اصلاح ذات البین از آمادگی دادگستری فارس برای اجرای برنامه های مشترک در این حوزه خبر داد و افزود: به مصالحه رسیدن قریب به 50 درصد از پرونده های شوراهای حل اختلاف حکایت از توان و انگیزه مناسب نیروها در شوراهای حل اختلاف استان دارد که با اضافه شدن ظرفیت رسانه ملی به این توان می توان تحول زیر ساختی عمده ای را در این حوزه رقم زد.

در این نشست دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز با بر شمردن تکالیف قانونی و حوزه های مسئولیت دادسرا در بحث امنیت عمومی ، پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم گفت: رسانه ملی نقش حمایت کننده و مطالبه گری در این موارد دارد .

سید مصطفی بحرینی همچنین بر ترویج فرهنگ قانونمداری در قالب برنامه های مشترک رسانه ملی و مجموعه قضایی تأکید کرد و افزود: با توسعه فرهنگ قانونمداری می توان بخش عمده ای از جرائم ، بزه ها و آسیب های فردی و اجتماعی ناشی از آن را کنترل کرد.
مدیر کل صدا سیمای مرکز فارس و نیز طی سخنانی عمده مطالب مطرح شده را در زمره وظیف ذاتی رسانه خواند و تصریح کرد: با ساز وکار های مشترک می توان موضوعات مطرح شده را با  تمرکز بیشتر در قالب برنامه های مختلف صدا ، سیما و فضای مجازی به جامعه مخاطبین ارائه کرد.

احمد پهلوانیان بر تشکیل کارگروه مشترک کارشناسی با حضور نمایندگان دو مجموعه تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: تحلیل موضوعات گوناگون با حضور کارشناسان مرتبط می تواند زمینه تولید برنامه های عمیق تر با ضریب تأثیرگذاری بیشتر بر مخاطب را فراهم آورد .

وی از راه اندازی برنامه جدیدی با ماهیت مطالبه گری در سیمای مرکز فارس خبر داد و افزود: این برنامه در امتداد نقش مطالبه گری رسانه ملی در خصوص موضوعات مختلف اجتماعی و مشکلات جامعه است.

گفتنی است در ادامه این نشست مشترک اعضای شورای برنامه ریزی دادگستری و معاونین صدا و سیمای مرکز فارس به ارائه راه کار های همکاری در راستای تقویت برنامه های مشترک پرداختند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *