مولایی سزاوار کسب مدال طلای جهان بود/ جودوی ایران از اجرای قانون روسای بازنشسته ضربه می‌خورد

11:36 - 07 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۵۸۳۴
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس سازمان تیم‌های ملی جودو گفت: محمد درخشان عملکرد بسیار خوبی در فدراسیون جودو داشته و اجرای قانون روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی به جودوی ایران ضربه خواهد زد.

محمد رضا رودکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد تیم ملی جودو در رقابت‌های جهانی باکو اظهار داشت: تا حد زیادی پیش‌بینی کسب این مدالها را داشتیم و طلای سعید مولایی و برنز محمد بریمانلو باعث شد تا نگاه جودوی دنیا نسبت به ایران تغییر کند.

وی در خصوص درخشش بریمانلو در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های جهانی تصریح کرد: محمد در گرندپری چین توانایی فنی بالای خودش را ثابت کرد و خدا را شکر روز به روز در حال پیشرفت است و امیدوارم این روند را حفظ کند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی جودو با اشاره به اینکه سعید مولایی بهترین جودوکار دنیا در وزن خودش است، افزود: از حدود سه سال قبل اعلام کردم که مولایی در وزن خودش در سطح دنیا رقیب ندارد و اعتقاد قلبی من این بود که این جودوکار می‌تواند تمام مدال‌های بزرگ را کسب کند. او چند ایراد فنی داشت که با توصیه‌های کادر فنی تیم ملی برطرف شده و جودوکاری که در میدان بزرگ جهانی بیش از ۷ تکنیک ناب اجرا می‌کند، سزاوار کسب مدال طلای جهان است.

رودکی در پاسخ به این سوال که دلیل شکست‌های جواد محجوب را چه چیزی می‌داند، گفت: جواد از مهره‌های باتجربه ما است و حساب ویژه‌ای روی او داشتیم، اما همانطور که دیدید در بازی‌های آسیایی با یک غفلت مدال را از دست داد و در رقابت‌های جهانی هم با مصدومیت مقابل حریف تاجیکستانی قرار گرفت و نتوانست انتظارات را برآورده کند. برای این جودوکار خوب کشورمان برنامه ویژه‌ای داریم و امیدوارم جواد هم به ما ثابت کند درانتخابش به عنوان نماینده سنگین وزن ایران اشتباه نکردیم.

مدیر سازمان تیم‌های ملی جودو در واکنش به اینکه احتمال دارد قانون روسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی شامل حال رئیس فدراسیون جودو شود، خاطر نشان کرد: به نظرم با اجرای این قانون جودوی ایران ضربه می‌خورد. محمد درخشان آشفته بازار جودو را دو سال و نیم قبل تحویل گرفت و حالا جودوی ایران در سطح آسیا و جهان حرف برای گفتن دارد. ما حتی حقوق مربیان خارجی را از طریق فدراسیون جهانی تامین می‌کنیم و امیدوارم وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند تا درخشان بتواند به کار خود در فدراسیون جودو ادامه دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *