سریال فساد جنسی در میان شخصیت‎های سیاسی آمریکا؛ انتخاب قاضی دیوان عالی آمریکا همچنان در پیچ و خم تحقیقات

21:40 - 07 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۵۸۱۹
فرآیند گزینش نهمین قاضی دادگاه عالی آمریکا با طرح اتهامات متعدد جنسی بسیار پیچیده و طولانی شده است. برت کاوانا که با اتهام تجاوز جنسی از سوی سه زن روبرو شده، روز پنجشنبه گذشته در کمیته قضایی سنا با شهادت کریستین فورد که برای ادای شهادت به دادگاه آمده بود، مواجه شد.
به گزارش گروه بین الملل ، روز پنجشنبه گذشته معترضان آمریکایی در حمایت از قربانیان تجاوز جنسی و نیز زنی که در کمیته قضایی سنا، برت کاوانا نامزد معرفی شده از سوی ترامپ برای عضویت در دیوان عالی را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، به خیابان‌های مرکز شهر اورلاندو آمدند.

فرآیند گزینش نهمین قاضی دادگاه عالی آمریکا با طرح اتهامات متعدد جنسی علیه وی بسیار پیچیده و طولانی شده است. برت کاوانا که با اتهام تجاوز جنسی از سوی سه زن روبرو شده است، روز پنجشنبه در کمیته قضایی سنا با شهادت کریستین فورد که برای ادای شهادت به دادگاه آمده بود، مواجه شد.

کریستین فورد، استاد روانشناسی دانشگاه پائولو التو در حضور نمایندگان کمیته قضایی سنای آمریکا گفت که صد در صد اطمینان دارد که برت کاوانا همان جوانی است که درسال ۱۹۸۲ و در دوره دبیرستان وی را مورد بدرفتاری جنسی قرار داده است. وی حضور خود در این جلسه را به دلیل انجام وظیفه شهروندی اعلام کرده و سپس به تشریح جزئیات پرداخت و چندین بار تاکید کرد با انگیزه‌های سیاسی به طرح این اتهامات نپرداخته است.
 
 
سریال فساد جنسی در میان شخصیت‎های سیاسی آمریکا؛ انتخاب قاضی دیوان عالی آمریکا همچنان در پیچ و خم تحقیقات

در پایان این جلسه که ۹ ساعت به طول انجامید و با رد قوی اتهامات از سوی کاوانا و اصرار وی برای ادامه روند تایید صلاحیت برای عضویت در دیوان عالی آمریکا همراه شد، جمهوری خواهان کنگره اعلام کردند این کمیته جمعه، صلاحیت برت کاوانا را برای پیوستن به عالی‌ترین نهاد قضایی آمریکا بررسی خواهد کرد. دونالد ترامپ و جمهوری خواهان ارشد مجلس سنا هم بار دیگر حمایت خود را از کاوانا اعلام کرده‌اند.

اما رای گیری روز جمعه کنگره در این باره نشان داد که اظهارات طرفین تاثیری بر آرا سابق جمهوری خواهان و دموکرات‌ها نداشته و او با نتیجه مثبت ۱۱ به ۱۰ به صحن اصلی معرفی شد. با وجود رای مثبت کمیته قضایی به کاوانا و در حالی که قرار بود سنا اوایل این هفته درباره صلاحیت او رای‌گیری کند، اواخر وقت جمعه اعلام شد که این رای‌گیری یک هفته به تعویق افتاده است.

در این راستا سنا و کاخ سفید توافق کردند که برای رفع ابهامات موجود در این پرونده که تاکنون سه شاکی داشته است، اداره تحقیقات فدرال آمریکا –اف. بی. آی- وارد ماجرا شده و در این باره تحقیق کند. ظاهرا این توافق حاصل رایزنی‌های جف فلیک سناتور جمهوری خواهی است که اعلام کرده بود هنوز درخصوص دادن رای مثبت به کاوانا تصمیم گیری نکرده است.
 
 
سریال فساد جنسی در میان شخصیت‎های سیاسی آمریکا؛ انتخاب قاضی دیوان عالی آمریکا همچنان در پیچ و خم تحقیقات
 

در نتیجه توافق کاخ سفید و سنا، ترامپ در بیانیه‌ای به اف. بی. آی یک هفته فرصت داد تا نتیجه تحقیقات خود را اعلام کند.

انجام این تحقیقات از سوی کاوانا و نیز وکیل کریستین فورد با موافقت همراه شد، اگرچه وکیل فورد اذعان داشت تعیین بازه زمانی برای تکمیل تحقیقات سبب تحمیل محدودیت مصنوعی در روند بررسی پرونده می‌شود.

نشریه نیویورکر نوشته است که با وجود تمام این درگیری‌ها و کش مکش‌ها با در نظر داشتن در اکثریت بودن جمهوری خواهان تائید صلاحیت کاوانا قطعی به نظر می‌رسد و از هم اکنون می‌توان وی را عضو هیات قضایی دیوان عالی آمریکا دانست.

تاکنون سه زن، کاوانا نامزد دونالد ترامپ برای حضور در دیوان عالی آمریکا را به تعرض جنسی متهم کرده‎اند.
 
 
سریال فساد جنسی در میان شخصیت‎های سیاسی آمریکا؛ انتخاب قاضی دیوان عالی آمریکا همچنان در پیچ و خم تحقیقات

سومین زنی که کاوانا را به تعرض و بدرفتاری جنسی متهم کرده، سابقه کار در وزارت خانه‌های خارجه و دفاع آمریکا را در کارنامه دارد. سوئتنیک ادعا کرده در سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۳ میلادی در چندین مهمانی کاوانا و دوست صمیمی‌اش مارک جاج را دیده که در نوشیدن زیاده‌روی کرده و برای دختران جوان مشکل آفرین می‌شدند. وی اعلام کرد خود نیز یکی از قربانیان تجاوز کاواناست.

وکالت زن سوم در پرونده کاوانا را مایکل اوناتی که پیشتر با پرونده استورمی دنیلز به شهرت رسید، بر عهده دارد. اوناتی از سوی ترامپ به تلاش برای دیده شدن متهم شده است.
 
در چند ماه اخیر رئیس جمهور آمریکا با اتهامات جنسی متعدد و نیز پرداخت حق السکوت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری از جمله از سوی استورمی دنیلز روبرو بوده است. به نظر می رسد سریال فساد جنسی  دولت آمریکا با وجود سر وصدای بسیاری که داشته است به دلیل اعمال نفوذها با عواقبی برای این دولت همراه نشود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *