قانونگذار اجازه تعقیب کیفری برهم زنندگان امنیت جاده‌های فارس به عنوان اتهامی قطاع الطریق و افساد فی الارض را داده است / دستگیری ۳۵ نفر از اخلالگران در حمل و نقل جاده‌ای

15:44 - 06 مهر 1397
کد خبر: ۴۵۵۶۶۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس از دستگیری ۳۵ نفر از مخلین نظم و امنیت و اخلالگران در امر حمل و نقل جاده‌ای در استان خبر داد.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از دستگیری ۳۵ نفر از مخلین نظم و امنیت و اخلالگران در امر حمل و نقل جاده‌ای در استان خبر داد و افزود: برهم زنندگان امنیت جاده‌های فارس که از تردد کامیون‌ها جلوگیری و با سلاح سرد و گرم اقدام به ضرب و شتم و ایجاد رعب و وحشت بین رانندگان می‌کنند قابلیت تعقیب کیفری به اتهام قطاع طریق و افساد فی الارض دارند.

القاصی با بیان اینکه برخی افراد بدون توجه به هشدار‌ها و تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان به حرکات ضد امنیتی و اجتماعی دست زده و با اقداماتی از قبیل: تخریب شیشه کامیون‌ها و ضرب و شتم رانندگان به جلوگیری از تردد کامیون‌ها پرداختند گفت: طی بخشنامه‌ای به همه دادستان‌ها و روسای دادگستری‌های شهرستان‌های فارس اعلام شده است که پرونده این افراد به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی و با این برخورد قاطع صورت گیرد.

این مقام ارشد قضایی استان فارس با اشاره به اینکه اقدام این افراد نوعی ایجاد نا امنی در جاده ها، شوارع و خیابان‌ها می‌باشد گفت: آثار سوء و عواقب این اقدام به نحوی است که زمینه ساز بروز تحرکات ضد امنیتی در اشکال دیگر خواهد شد و رعب و وحشت را در بین رانندگان و مردم در جاده‌ها ایجاد و خدمات رسانی به شهروندان و تأمین مایحتاج مردم که از طریق حمل و نقل صورت می‌گیرد را به مخاطره می‌اندازد. وی تصریح کرد در نتیجه قانونگذار اجازه تعقیب کیفری این افراد به عنوان اتهامی قطاع الطریق و افساد فی الارض را داده است.

القاصی در ادامه با تأکید بر اینکه افراد دیگری که در این جریان با انجام فعالیت‌های غیر قانونی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ و فراخوان‌های متعدد زمنیه ایجاد اقدامات ضد امنیتی و اجتماعی را فراهم کردند گفت: از این افراد نیز عملشان جرم و بسیار مهم و به همین خاطر مورد تعقیب کیفری خواهند گرفت.


رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه بر آگاهی و هوشیاری مردم بخصوص قشر رانندگان تأکید کرد و خاطر نشان ساخت دشمن مدت‌ها است بر روی برنامه‌هایی از این قبیل با هدف ایجاد نارضایتی عمومی در نتیجه عدم خدمت رسانی در امر حمل و نقل جاده‌ای و تلاش برای قرار دادن مردم در مقابل نظام سرمایه گذاری کرده تا بتواند اهداف شوم و پلید خود را در تضعیف نظام اجرا کند لذا لازم است مردم شریف بخصوص اقشار و اصناف مختلف هوشیاری خود را در مقابله و مواجهه با این توطئه‌های دشمن حفظ و برنامه مذبوحانه دشمنان را خنثی نماید.

وی در پایان از اعزام دستگیر شدگان جهت رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به جرائم آنان با نیابت قضایی به مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: در اعمال مجازات این افراد هیچ اغماضی صورت نخواهد گرفت.

انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *