امیرعبداللهیان در گفت‎وگو با چاووش اوغلو: ایران آماده کمک به حل و فصل مناقشات منطقه‎ای است

20:20 - 24 آذر 1401
کد خبر: ۴۵۵۶۵۱۷
وزیر امورخارجه کشورمان در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود بر آمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل مناقشات منطقه ای و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - در گفت‎وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‎ای مورد گفتگو و‌تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فرصت‎های خوب و‌ مثبت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و‌ ترکیه، از  تعمیق هرچه بیشتر مناسبات میان دو کشور بویژه در حوزه های اقتصادی، تجاری و فرهنگی استقبال کرد.

امیرعبداللهیان در این گفت‎وگوی تلفنی، بر آمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل مناقشات منطقه‎ای و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان، ضمن حمایت از پیگیری روند سیاسی در قبال سوریه‌ تاکید کرد: تنها با همکاری و هماهنگی نزدیک میان کشورهای منطقه می‎توان زمینه برای ایجاد امنیت پایدار را فراهم کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفت‎وگو با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو‌ کشور، تاکید کرد که توسعه و‌ گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و‌ ترکیه به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‎کند.

چاووش اوغلو افزایش همکاری‎های منطقه‎ای با ایران را بسیار سازنده ارزیابی کرد و از ‌ تماس‎های مقامات عالی‎رتبه دو کشور استقبال کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *